Friday, July 29, 2011

::Yes, Bos!!::

Salam...

Pagi tadi aku join kursus mengenai cara menangani stress kat opis aku ni ha... lps selesai kursus tu, aku rs mcm lega n hepi coz byk perkara n teknik yg telah aku pelajari utk menangani stress sekiranya aku menghadapi situasi tersebut selepas ni... tp, ku sangka panas hingga ke petang, ghupenya hujan lebat di susuli ribut petir di tengah hari buta...

Ari ni perasaan ade ckit hepi coz bos tak msk opis... tp tak bermakna dia tak msk opis, dia tak kan ganggu hdp aku... spt yg telah aku jangka, dia telah membuat panggilan hangit kat aku... perbualan telefon antara aku dan dia adalah spt berikut :

(B = Bos, A = Aku )

B : Saleha, blh kamu tlg sy??
A : Tlg ape tok?
B : Ari selasa sy nk cuti, nk msk2 utk hantar kat umah anak yatim.. so, sy nk mintak bantuan kamu ckit...
A: Bantuan ape tu tok??
    (time tu degupan jantung aku sgt laju..)
B: Kamu dtg umah sy, tlg sy masak utk 200 orang...
A : ermm... ok tok...
     (pdhal dlm ati kate "tak mo!! tak mo!!")
B : Sy selalu masak ngan adik beradik n maid diaorg... thn ni tak cukup staff plak coz maid my sister dh lari...
A : I see.. (berkate lg dlm ati... "so aku ni d ibarat maid part time lh yer..")
B : Jgn lupe k... ari selasa minggu dpn... dtg pagi.. lps thumb in, u dtg umah I...
A : ok tok...

Arrrggghhhhh!!!! stress aku telah kembali menusuk2 ke seluruh tubuh ku.... aku tak kisah sbnrny nk tlg masak... small matter jer tu... cumanya, aku segan nk bercampur gaul ngan family dia... almaklumlah, dia tu org ada-ada... aku ni org takde-takde... dlm kepala hotak aku ni dh mcm2 aku pk... ape yg aku nk borak2 sambil masak2 nanti?? mane peginya anak buah dia yg berdozen2 tu?? knp aku plak yg d pilihny... aduyaiii...

Anyway, aku akan tetap menggalas tanggungjawab tersebut demi kerana dia bos aku... aku kene berbuat baik kat dia coz ade misi besar yg aku nk dia plak tlg aku sampai berjaya lps ni... ngeh3x.... walaupun aku dh jd PA dia selama 5 tahun, tp aku tetap malu2 tenuk ngan dia... Aku harap jgnlah dia ajak aku berbuka puasa sekali.... mmg aku puasa 24 jam lah nmpkny... time berbuka mesti malu giler nk mkn beb... dh lah keluarga dia keluarga besar... tak mcm aku, keluarga besar-besar... ngeh3x...

So, guys... doakan lah perjalanan aku selama sehari kat umah dia tu berada dlm keadaan yg terkawal k...

16 comments:

  1. lea,bos ko yg selalu follow KAK ROS yg rambut pendek tu ke??apepun,tahniah lea kerana menjadi chef utk orang ada2 mcm mereka..tp,kesian jgk kat ko.ada ke mcm tu..

    ReplyDelete
  2. statement ko mcm maid 2 yg xbleh blah!! hahaha..sbor jerk le...kuikuikui;p

    ReplyDelete
  3. sbb dia tau hya akak yg blh tlg dia huhuhu

    ReplyDelete
  4. Sirim : yup, exactly!! itulah suspek kejadian... mane ko tau beb??

    ape blh wat beb... "sy yg menurut perintah"..

    Bob : jom teman aku... *____*

    ReplyDelete
  5. yup...u mmg suka tolong orang...tkper BESAR PAHALA nya tu :)
    heheheehe

    ReplyDelete
  6. yg kali ni tlg terPAKSA kak... ngeh3x... (sdg berusaha utk mengIKHLASkan hati ni)...

    ReplyDelete
  7. xpe kak..moga ada sinar di sebalik pertolongan itu nnti k t adik temankan hehehe..

    ReplyDelete
  8. hehehehe... teman dr jauh jer lah yer...

    InsyaAllah, moga sinar tu lbh bersinar2 lg lps ni... ngeh3x..

    ReplyDelete
  9. amin..lusa tgk ada bulan dh insyaAllah isnin dh mual berpuasa selamat berpuasa ye kak..

    ReplyDelete
  10. aku ada terbaca entry ko pasal g wedding ke apa ntah.tp pic ur boss tu blur2 tak nampak pun.aku just teka jelah..tak sgka betul..haha.ooohhhh..

    ReplyDelete
  11. Fina : Slmt berpuasa dik..

    Sirim : ko blh msk rancangan teka dan menang.. adik kepada gores dan menang... ngeh3x..

    ReplyDelete
  12. bagus la..harap2 ko letak la ubat guna2, pahtue mintak tolong..mesti die folo jer terus permintaan ko tue..hohoho..

    oitt aku kddin jer..masak dgn ikhlas..dh bln pose dh tue..jgn ingat yg bukan2 yer..huhuhu

    ReplyDelete
  13. hehehehe... kalau dia bc ni, mau kene pecat kite ni...

    ReplyDelete
  14. wah..dari opis sampailah ke dapur...ahe he he..PA dalam ertikata sebenarrrrrrr...apapun insyallah, misti besar hikmahnya tu..ikhlaskan hatimu..:)

    ReplyDelete
  15. ngeh3x... itulah dia jah...


    mmg sdg berusaha memujuk ati utk ikhlas ni...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™