Friday, July 15, 2011

!!Chaiyok!! Chaiyok!!

Salam..

Semangat!! semangat!! jgn hangat2 tahik ayam udah lh yer... gini citerny... memandangkan berat badan aku yg dh semakin mencanak2 naikny, aku telah mengambil keputusan utk beriadah sambil bersenam seni di waktu petang... memandangkan boss aku tak de, so blh lh aku chow awal ckit dr opis... sharp jer kul 5.30pm, aku pun blah... esk luse kalau dia dh ade kat Malaysia, tak merase lah aku nk blk awal.. So di kesempatan yg ade aku telah mengexcercise kan diri aku di kawasan sekitar yg berhampiran...

Di mulakan dengan hari Rabu yg sudah... aku dan adk ipar aku telah berjogging hampir separuh tasik Putrajaya... Alhamdulillah, aku tak de mengalami ""aaahhh... semputttt" mcm kump sepah tu... Syukran semuanya berjalan lancar... esk paginya bangun pun tak de kejang2 urat... mane taknye, sblm tido aku dh lumur dulu ngan Ameltz Yoko2 separuh botol... ngeh3x...

Kanak2 riang...

Senja nan merah...

Keesokan hari nya pula, aku, salia n adik ipar aku telah pergi ke gym berhampiran umah aku untuk meneruskan semangat excercise yg sdg berkobar2 di hati sanubari kami ni... perrgghhh!! mmg terbaeeekkk dr ladang lh gym ni... peralatan dh lah baru2... pastu hanya kami jer yg berada dlm gym tu... mmg best!! then kami pun ape lg... wat mcm umah sendiri lah... ngeh3x...

Sempat lg posing...

Dania yg nk melekat jer ngan aku...

Si kecik as a trainer aku..

Siap bukak kasut lg..

Cobaan seterusnya...

FYI, gym ni terletak di Pusat Maritim di Presint 5 yg mane lokasi kejadian hanya 5 minit dr umah aku... kat pusat ni mcm2 ade beb... view dh lah mengadap tasik... mmg cantik giler... selain gym n swimming pool, pusat ni juge menawarkan kemudahan2 berbayar lain spt berikut :

Bilik Sauna...

Bilik bikin stim... ngeh3x...

Bilik aerobik pun ade...
So blh lah kite bljr menari mcm Mak Jemah...

Lepas selesai urusan org2 dewasa, destinasi seterusnya adelah bwk Dania g swimming pool kar Presint 9 plak... bdk tecik ni sblm sampai bkn main excited... bile dah sampai, mandi tak sampai 3 minit pun... hangin jer aku... nsb baik ko comel Nia...

Kesejukan tahap dewa 19....

Dh tak de org dh time ni...

25 comments:

  1. wah..cm best aktvity.....pe2 roger beb...nk kurus gk!! ngeh3x..

    ReplyDelete
  2. kak best lah aktivity...

    ReplyDelete
  3. Bob: jom ptg ni...

    Adk Bedah : lets join the club...

    ReplyDelete
  4. kak adik xtgk pun akak gemok ok je...sumpah x tipu...adik tgk pic ni adik tgk akak ok je...nth2 sma ngn adik berat akk kot..

    ReplyDelete
  5. brt hang bape dik non oi?? asben akak dh bising lh... dlm gmbr mmg tak nmpk beso dik... kalo kat luar, dh tak leh nk beza mane satu kapal selam, mane satu akak..

    ReplyDelete
  6. ala kta kt abg tima driku seadanya..xselamanya kta mcm tu akak..hahahha...krana abg gak akk cm ni ckp kat abg ihiihi..berat akak berapa?..sumpah xtgk pun akk emok...huhuhu

    ReplyDelete
  7. tp effectny kat akak gak dik... baju dh byk tak muat... pastu cpt penat... then takut penyakit2 lain dtg... brt akak skrg 101kg.. adik?

    ReplyDelete
  8. ya allah xpercaya lah...tgk pic akak ok jer..lau mcm tu adik ni akak bleh angkat la..huhu btul ke kak?adik 48 akak..huhuhu..xpe akak gemuk jnji chat kak..lau kurus pun blum ttu chat kak..yg penting akak chat..

    ReplyDelete
  9. huhuhuhu... terlebih sht dah ni..

    ReplyDelete
  10. ala..mggu ni xleh...ganti pose beb...huhu..mggu dpn ler...hak hak hak... ;)

    ReplyDelete
  11. minggu dpn bos aku dh ade kt cni... tak tau blk kul bpe beb..

    ReplyDelete
  12. kak lau bos akak ada akak blik kol berapa?

    ReplyDelete
  13. paling awal kul 7.30pm dik...

    ReplyDelete
  14. next entry plezzzz hehehheeh

    ReplyDelete
  15. td g merayau... tak dan nk type entry... ngeh3x..

    ReplyDelete
  16. jgn angan2 taik ayam dah la... takut2 sebulan jer nak exercise pastu habuk pun tak da... kene sungguh2 tau... abg sntiasa support ayg.... majulah sukan untuk ayg..

    ReplyDelete
  17. wekekekeke... angan2 taik ayam yer... thanks dear... ummmaaahhh... cayang dier...

    ReplyDelete
  18. alamak.... calah la plak... tersasul...hehehe...

    ReplyDelete
  19. wekekekeke... syg nk plastik ke??

    ReplyDelete
  20. utk bungkus muka... ngeh3x...

    ReplyDelete
  21. tak bernafas nnti.. mcm maner nak bau taik ayam tu nnti...

    ReplyDelete
  22. wakakakakaka... rs mcm nk putus urat kentut ayg...

    ReplyDelete
  23. hehehehe... lain kali berhati2 d jln raye k...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™