Sunday, July 3, 2011

::Family Trip::

Salam...

Akhirnya jari jemari aku yg lembut ni (lembut ke??) telah bersetuju untuk menaip entry kali ni yg mana ianya telah aku peram selama seminggu.... B4 this aku ade kate yg aku  nk g berjimba2 kn?? FYI, aku n family dah plan utk bercuti2 Malaysia... Destinasi yg telah kami pilih ialah Cameron Highlands... (semasa entry ni d taip, tetibe plak aku rs cam nak g lagi ke tmpt ni... tp bile agaknya yer??)

Perjalanan telah di mulakan pada hari sabtu, jam 11 am.... sepanjang perjalanan, 2 biji kete telah di perlukan bg memuatkan 8 orang penumpang yg mana jisim masing2 adelah berbeza mengikut saiz.... Alhamdulillah, kami telah sampai di Tanah Rata pada jam 4 pm... Dan pada hari kejadian kami telah menginap di Puncak Arabella iaitu sebuah service apartment yg sungguh selesa dan harganya pun mmg worth it... hanya RM 240 for 2 days, 1 nite...  rsny kalau nk sumbat dlm 13 org pun still selesa lagi... coz umah ni ade 3 bilik n 2 bilik air n hall yg agak luas... keperluan umah pun sgt lengkap spt peralatan memasak, peti ais, mesin bsh, PS 3 n yg plg best adelah astro beyond (semua channel ade k).... kami siap tgk ulangan Maharaja Lawak lagi...

Mr. Hubby d dpn "Apartment Kami"...

Living room dgn tema purple ny...

Lauk pauk "bujang" yg telah kami masak...

Pade mlm minggu tu kami telah ke pasar malam di Brinchang... byk gak benda yg telah kami borong... Antaranya strawbery basah n kering, sayur, buah, FM n t-shirt... aku plak telah mengepaw Mr. Hubby utk beli beberapa pokok idaman aku... iaitu pokok rose n cili.... Yippieee!!

@ Nite market...

 
Sweet rosses from Mr. Hubby...

Keesokan hari nya kami telah pergi ke beberapa tmpt yg wajib di singgah... antaranya ialah ladang teh Boh.... bagi mereka yg pernah sampai kat tmpt ni, mmg mencabar giler kn jln dia kengkwn?? so, kpd sesape yg ade lemah jantung, anda di nasihatkan utk tidak memandu secara bersendirian ke tmpt ini k... (pesanan khidmat masyarakat ini di bawa khas oleh Sinar dot FM =))
  
Sis & Mom in law...

Mom in law n adk ipar lg...

Aku dan dia....

Cantik giler view...

Ija & Fifi...

Salia & Pka....

Lawatan Cik Kiah ke Kilang Teh Boh...

Us....

Laki aku dh mcm nk menari zapin d buatnya...

Perjalanan di teruskan lagi dimana kami telah pergi ke Rose Valley n area Kea Farm utk pluck strawberry sendiri... semasa di Rose Valley, aku telah berjumpa dgn kenalan lama masa kat poli dulu iaitu Juju... pertempuan kami ketika itu adelah di toilet k... tp kami tak sempat sembang panjang coz aku time tu telah mengalami sindrom sakit perut yg maha dasyat... yg mana ianya dpt d ibaratkn spt telur di hujung tanduk... ngeh3x...

Kaktus di rose valley yg berusia 35 tahun...

@ Rose Valley...

Pluck ur own...

Semasa on the way balik, kami telah berenti kat gerai paling akhir sebelum sampai ke air terjun Lata Iskandar... tujuan berenti adelah untuk cari sayur lagi... time tu mmg tak sedar diri yg  mane boot kete mmg dah tak leh nak menampung... Tp ape kan daya... nafsu membeli telah mengatasi segala2ny... Tp tak sia2 gak berenti kat gerai tu coz..... jeng3x...

Sekali lagi Mr. Hubby belikan rosess utk aku...
Thanks a lot b... cayang dierrr...

Sekian sajer citer aku pasal trip berjimba2 kali ni... kalau nk di ikutkan, still byk lg gambar2 yg sempat di snap time kat sane... tp aku malas giler nk tunggu lappy ni mengupload all the pictures... so, aku rs cukup setakat ini sahaja yg mampu aku upload utk tontonan kita semua... daaaa~~~~

14 comments:

  1. bunga...bunga dan bunga lagi...patut la hati mu bebunga2 je yeh...

    ReplyDelete
  2. hari tu jer berbunga2... skrg ati den dh mcm daun kering dh... uwaaaa...

    ReplyDelete
  3. WAA..BUNGE2 ROS MCM DLM CITER NORA ELENA PLAK HE3..BESTNYA DPT BUNGE & PI C.H..HUHU

    ReplyDelete
  4. hehehehehe... tujuan g C.H. pun mmg sbb pengaruh citer nora elena... =)

    ReplyDelete
  5. wahhh aritu kami pon sewa di puncak arabella. apartment tu mmg memuaskan hati dan dekat dgn mardi. ladang teh tu mmg mencabar, jauh ke dlm tu....

    ReplyDelete
  6. haah... puas ati kan apartment tu... mardi celah mane plak?? tak perasan pun... ngeh3x... ladang teh sgt giler sempit jalan dia...

    ReplyDelete
  7. lokasi plg strategik utk berjumpa ju iaitu di toilet (kihkih.. xde tmpt lain ke korang nk jejak kasihan ha?) malangnya situasi telur di hujung tanduk tu membuatkan ju pulang kehampaan. x dpt jmp kwn lama, dpt peluk bantal busuk kwn lama pn jadiler. korang... lea sudah ada homestay tau! ^______^ lokasi 5 min perjalanan dari ofis baru saya BOLEH???

    ReplyDelete
  8. Wekekeke... tersengih sorang2 bile teringat peristiwa toilet di C.H... homestay??? wah, blh wat bisnes ni... ari tu promosi jer... ngeh3x...

    ReplyDelete
  9. juju de cite kt aku...pe kes jumpe kt toilet?? ptut snap gmbo toilett 2...hahahah :)))

    ReplyDelete
  10. nk snap gambor toilet pun tak sempat beb.. mmg dh kategori emergency case time tu... ngeh3x...

    ReplyDelete
  11. so sweet trip ke cameron highland kan...

    ReplyDelete
  12. ape2 prog pun, kalau ade abg, mmg sweet... lebiu dear..

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™