Wednesday, July 27, 2011

::Moga DIA Merestui::

Salam..

Aku tak tau  nk start mcmane, tp aku berharap dan berdoa agar jalan hidup aku dan suami di permudahkan... Bak kate kengkwn aku, "sebelah kaki dh selamat... tunggu ckit ari lg, sebelah kaki plak akan mendarat"... Aku tidak mengiyakan atau menidakkan... ape yg mampu aku lakukan hanyalah mengukir senyuman sambil berdoa dlm hati...

Segunung harapan telah aku pertaruhkan.. dan aku hrp moga usaha kali ni membuahkan hasil... sesungguhnya semangat aku dh tak kuat mcm dulu lagi utk meneruskan hidup di hari2 yg mendatang... semakin hari, kami semakin tertekan dgn keadaan seperti ini... pd zahir tidak terlihat... tp batin aku sering meronta, namun tiada siapa yg memperlihatkanny...

Bagi aku, memahami situasi dan merasai situasi adalah dua perkara berbeza dlm hidup... bak kate pepatah, berat mate memandang, berat lagi bahu yg menggalas bebanan... tidak sesekali aku menyalahkan takdir atas apa yg telah terjadi.... sesungguhnya aku adelah manusia biasa yg sering bersungut andai diri sudah tidak mampu untuk mengharunginy..

Many thanks 2 my little bos yg telah menunjukkan usahanya ke arah itu... dh berkurun lama aku menantikan saat utk beliau membuka mulut... akhirnya, 1st step telah di atur... moga langkah seterusnya akan membuahkan hasil...

Guys, doakan agar urusan kami di permudahkan... andai suami aku dpt pulang ke cni, itu adelah merupakan titik permulaan kepada kebahagiaan yg selama ini aku dambakan... Seperti lirik lagu Nur Kasih... "Lewat ini ku rasakan, Kasih kian ku dambakan, Resah hati yang ku pendam, Pada takdir dan harapan"....

Waktu kat jam dinding skrg tepat menunjukkan jam 9.30 malam... waktu seperti ini tidak sepatutnya aku masih berada di ofis... tatkala pasangan suami isteri lain beristirehat di rumah, namun semangat aku  masih utuh di sini melayan perasaan yg entah bila akan berakhir.... airmata yg tadinya tenang, kini telah mengalir deras ibarat hulu sungai yg masih belum menemui hilirnya...

Bulan Ramadhan Al-Mubarak semakin menghampiri kita... semakin ianya hampir, semakin bergelodak jiwa aku... mampukah aku melalui sekali lagi Ramadhan yg mulia ini seorang diri??? Tahun lepas aku berkata dlm hati... "Ya Ramadhan, aku harap ini adalah Ramadhan yg pertama dan terakhir aku menyambutnya bersendirian tanpa insan yang bergelar suami di sisiku"... tetapi nmpknya, jangkaan aku silap sama sekali...

Memang benar, kita hanya mampu merancang... The rest is in the hands of Allah and just pray for the best...

16 comments:

  1. sedih gilo bc ni.sabar la lea.mmg pun,org hanya melihat zahirnya..tp batin kite yg tahu..sobss..sobss.semoga semuanya dipermudahkan dan dapatlah bersama2 dgn suami..

    ReplyDelete
  2. Be strong lea..sesungguhnya kesabarannya itu pasti akan dibayar kebahagiaan yg hakiki..chaiyok2 lea... :)

    ReplyDelete
  3. sdey aku bc..aku tau cmne rsnye lalui rutin harian sorg diri..insyaallah..1 ms nnti Allah akan makbulkn doa ko..jgn pnat b'sabar n b'usaha k..fighting~!!!

    ReplyDelete
  4. Sirim : InsyaAllah... moga segala urusan di permudahkan.. Amin..

    Fina: Tq in advance..

    Marsya : InsyaAllah.. thanks marsya..

    Intan : Kalau aku sedey, ko lg sedey kan.. same2lh kite bersabar... ko pun cube lwn perasaan tu tau...

    ReplyDelete
  5. Allah ske hambanya yg b'sabar dgn sume dugaan yg diberiknNya..~

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah... sumtimes aku rs down gile2 punyer beb... aku tak delah kuat mane pun nk mengharungi situasi mcm ni...

    ReplyDelete
  7. akak doakan kaki sebelah lg tu berjaya mendarat dgn baik, jgn mendarat kat longkang sudah. hehehe.. cenyum sikit :)

    "berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, ok kita berdua mmg berat pon"

    ketawa itu penawar duka ^__^, jom ketawa mieh! mieh!

    ReplyDelete
  8. k.adha:serius pls..feeling giler ni..bc komen2 org pun nak nangis rs..tapi berapa berat akak dgn lea??hahahaha..ketawa itu penawar duka..

    ReplyDelete
  9. Akak doakan yang terbaik untuk mu dan suami..semoga kali ni berjaya..amin

    ReplyDelete
  10. Mudaha-mudahan selepas ni Le'a tak tergolong dalam golongan keluarga komuter lagi. Amin. Sementara tu tabahkan hati dulu....

    ReplyDelete
  11. Mak Izz & Sirim : wekekeke... muke mmg ade sinyuumm... tp ati ade ckit asamm maaa...

    sblm pose ni kite timbang berat same2 erk... tgk sape yg lbh lyk join the biggest loser...

    Komi : InsyaAllah.. Moga ade kejayaan di sebalik usaha tersebut...

    ReplyDelete
  12. K.Syue : lps ni InsyaAllah jd keluarga ERL plak... laju ckit... ngeh3x..

    ReplyDelete
  13. kuatkan semangat lea..kalo ko boring, amek la shifaa nie..die suka kt ko..huhu..auntie montok..suka je lentok2..jap g aku upload gambar tue..huhu..

    ReplyDelete
  14. kuatkan semangat yer dear.. sesuatu yg terjadi pasti ada hikmahnya.. banyakkan berdoa agar Allah permudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  15. Emma: Bg shifaa kat aku teruslah... =)

    Zana: InsyaAllah.. moga d permudahkan segala urusan..

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™