Saturday, July 23, 2011

::Oh..Oh..Blk Kg::

Salam..
Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hatiku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata

Perrgghh!! bunyi cam jauh jer kan kampung aku... tp hakikatnya sejam pun x sampai... Dh lame gak aku tak blk Sepangnyol tgk family mertua aku... dh sebulan lebih raseny... walaupun dekat, tp kengkangan mase menyebabkan aku gagal utk pulang ke kampung... 

Sblm sampai umah mak, aku singgah sebentar bersama2 kitkat di Nursery kat Sepangnyol utk beli baja n tanah semaian pokok2 aku kat umah... u ols tau, once bile kuar jer kete, aku sgt terpesona ngan nursery tu coz lawa giler nursery tu beb... pokok2 kat situ sgtlah segar bugar... b4 this aku ade gak singgah kat beberapa nursery... tp tak de lah lawa sgt mcm nursery yg ni... time kat ctu, aku sempat gak sembang2 ngan owner nursery tu... aku kate lah kat dia yg nursery dia tu lawa... then dia kate "mesti mau lawa maa.. ini tmpt olang selalu singgah... nursery ni slh satu destinasi persinggahan pelancong kalau pergi ke Sepang"...

Selain jual bunga, nursery ni ade taman astakona yg cun kat blakang dia... kat sblh kiri dia plak ade ladang buah dragon... selain tu, nursery ni ade gak showroom yg menjual mcm2 barang perhiasan berkaitan pokok... kalau u ols on the way ke Sepang, singgahlah kat nursery ni yer... 
HL Nursery Trading nameny...

Woman in blue...

Bongsai yg sgt lawa....

Bongsai2 tecik...

Lps abis citer nursery, perjalanan di teruskan ke umah mak plak... Alhamdulillah, aku telah selamat touch down kat Sepangnyol around 12pm.... sampai2 jer, mak menyambut aku ngan hasil buah2anny di sekeliling umah... metaceh mak... dan yg paling best, mak dh siap msk utk lunch... yehaa!! ari ni mak wat ikan cencaru bakar, sup sayur, sambal udang n mentarang tumis.... mmg marbeles!!

Mr. Ram & Mr. Du....
 
Lps selesai jer lunch, aku n Saliah telah memulakan task kami utk hari ni iaitu sesi membaking apam... lately, aku sgt teruja bile tgk blog kengkwn or blog masakan yg wat apam... nmpk cute sgt... so, aku pun tak nak ketinggalan utk mencubany... jom kite tgk jd ke tak projek pistol aku ni...

Ramai bebenor pekerja aku...
 
Adunan kaler biru...
 
Corak ikut suke ati k...
 
Taraaa..... Apam aku berintikan blueberry....

Lps selesai wat apam ni, aku g terjah plak ke umah mak cik urut utk mengistirehatkan tubuh aku yg gempal dan gebu ni... (sile jgn muntah hijau k...).. mmg syok giler bile dpt berurut... dh 2 bln lebih rasenya aku tak berurut.... for Wak Jamilah, thumbs up 4 u.... mmg terbaeeekkk dr ladang.... Sekian shj citer utk ari ni... esk ape plak lh yg akan aku buat erk?? 

11 comments:

  1. slm kak wah background baru lah cantik2hehehehe..kak nk mintak sikit apam tu bleh hahaa

    ReplyDelete
  2. cantik erk?? ni nameny wall ramadhan + ghaye... ngeh3x...

    akak ari ni sarapan apam comey tu... meh lh join the club..

    ReplyDelete
  3. ahahahh ada gak..smagat nk raya tol dh ni hehehe..nk try gak lh nk wat hihihi ngeh3x itupun
    L...A..U..T..E..R..A..J..I..N...hehehe

    ReplyDelete
  4. jom lh jd blogger.. best tau dik... akak since ade blog ni, perasaan lbh stabil dr sblm ni coz ape yg terbuku dpt d luahkan terus.. w/pun nmpk mcm suke2, tp effectny besar bg diri akak..

    ReplyDelete
  5. heheh..adik rsa wat msa ni bialah adik jd pembaca blog akak je dulu..nk try wat apam tu lah..sbnrnya adik da mslah skrg kak..tp bla adik bca blog akak kdg2 adik blh lupa mslah adik

    ReplyDelete
  6. knp blog akak yg jd plhn adk? actually, mcmane leh terjumpe blog akak? tak de mslh yg tak leh selesai dik... kalau adk perlukan nsht akak, anytime for u dear..

    Try lah apam tu... nanti akak bg website sorang akak ni... resepi dia mmg awesome..

    ReplyDelete
  7. nth.adik bka blog ke blog terjumpa blog akakso adik bca blog akak dri mula smpai skrg..mula x berani nk bg komen yela coz akak x knl adik..tp xtau mcm mana blh trbuka pintu hati hari tu nk komen..smpailah skrg..tiap kli bca blog akak rsa terhibur..nthlah kak kdgkala bla dok sndri kat ofis ni xsemena mena hti jd pilu sgt2

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, kalau adk selesa dgn blog akak.. selain akak dpt meluahkan perasaan, at the same time ade org dpt merawat ati ny sdg bergundah gulana...

    Environmemt kat opis adik ok ke?? tgk adk mcm selalu jer free...

    ReplyDelete
  9. ok je kak jnji keje siap..kna pndai2lah..heheh

    ReplyDelete
  10. kali terakhir ke sepangnyol adalah sewaktu hari perkahwinanmu. hehe.. suami sepupu akak pn kt bukit bangkong gak, tapi x jejak2 lg kaki slps hari perkahwinannya 9 thn dulu. hehe!

    teringin nk berlaman2, bertaman2 tapi tak reti. pulak tu, masa pun takde nak belek2 rumput, nak belai2 bunga, ntah bila cita2 punye taman astakona sendiri tercapai.

    mungkin kena ada bibik dulu kut :)

    ReplyDelete
  11. ehem3x... mcm ade bau bibik lh... kalau mampu ape slhnya kak... mesti kurang stress coz ade org yg membantu.. anak2 pun terjaga..

    mehlah jenjln kat bkt bangkong... bkt lanchong dh selalu... jom tukar angin bayu...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™