Friday, November 5, 2010

::Jade Oh Jade::

Salam...

Ari ni br aku berkesempatan nak story mory psl batu jade mase aku kat Vietnam ari tu... ari tu mak mertua aku pesan suruh belikan jade utk wat buah rantai... bapak aku pun pesan gak suruh beli batu jade utk wat cincin...katenya kat sane murah n ori...  Nak d jadikan citer, al maklumlah, aku  ni pandai bin bengap.... janji nampak jer ala2 batu jade, aku pun beli... x tny2 dah tu ori ke x...tinggal byr jer... pastu, ntah mcamane, tengah aku sakan bershopping, plastik yg aku beli buah rantai td terjatuh...then, pecah dua buah tu...uwaaaa....rs cam nak nangis jer...tp memandangkan bos ade time tu, aku terpaksa cover...

Keesokkan ari nya aku try lah tny org kat mane sbnrnya tmpt nak beli batu jade ni...then sampai lah aku kat satu tempat ni...kat cni baru lah betul, di namekan lorong jade...mcm2 ada... aku pun main amik2 jer lah batu n buah rantai tu...amik punyer amik, tak cukup duit plak nak byr...duit RM adelah...tp tak jumpe money changer kat area tu... duit Vietnam Dong n US Dollar aku dah tinggal ckit rupenya...dgn muke cover malu, aku pun pulangkan lah sebiji batu jade n sebiji buah rantai....uwaaa....tak pe lah, nak wat mcamne...

Lupe plak nak citer...kat kedai aku g tu, ade seorang aunty yg jage kedai tu...tp dia tak leh speaking...then dia pun terjerit2 panggil  anak dia..tetibe muncul lah anak bujang dia yg ensem...hehehehehe...so, sesi tawar menawar pun berjalan...Pastu mak dia citer kat anak dia tu yg aku tak cukup duit...pastu kan, lps aku byr...mamat ensem tu bg aku cincin jade...cam tak caye jer...cincin tu tadi aku dah amik...aku suke cincin tu...tp memandangkan ongkos tak berape nak cukup, aku terpaksa pulangkan balik...dia kate dia bg sbg adiah kat aku...dan yang tak blh tahan, dia kate aku cute...ngeh3x....(kembang kempis idung aku time tu beb!!)... pastu, tak de ape nak bls...aku pun bg duit sehinggit kite kat dia...aku kate simpan wat kenangan...lalalalalalala~~~~



Ni lah hasil belian aku kat kedai mamat jade tu...

Ni buah rantai yg pecah tu...

Ni yg mamat ensem tu bg...lalalalala~~~


4 comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™