Tuesday, November 23, 2010

~~Ghaye Qurban~~

Salam...

Rasanya mmg dh agak lewat tuk aku papar entri psl raye korban ni...mungkin sesetengah orang, dh abis dah pun daging korban yg diaorg dpt...aku plak br terhegeh2 nk update blog...huhuhuhu...ape leh buat...bz lah katakan...(ntah ape yg di bz kan pun aku sendiri tak tau)...FYI, raye korban kali ni aku beraye kat umah family mertua...

Cam biase, spt raye2 korban sblm ni....nenek saliam atau lebih mesra di kenali sbg nenda sally di kalangan cucu n cicitnya sekali lg wat korban sekor lembu...n cam biase, setiap tahun, nenda sally akan wat rotation utk anak2 nyer...thn ni name my mother in law adelah salah seorang name yg telah tercalon...Lembu tahun ni leh tahan beso nyer n agak payah nak d tumbangkan...siap main kejor2 lg ngan anak2 n cucu2 nenda sally...nak bergurau senda wat kali terakhir lah tu kononnya....Pape pun, aku gagah kan mulut n ati utk tidak menyatakan perasaan kesian kat lembu tu coz org kate, kalo kesian nanti tak leh mkn dagingnya...rugi woooo....hehehehehe....

Alhamdulillah, blh di katekan kesemua anak2, cucu2 n cicit2 nenda sally blk kali ni...so mmg meriah lah bile semua dapat berkumpul...tahun ni acara masak memasak d ade kan di umah wak nah iaitu ank perempuan sulung nenda sally...sblh umah jer...tak jauh mane pun.... pg tu lps solat sunah aidiladha, anak2 n cucu2 nenda sally yg lelaki bergotong royong menyembelih n melapah lembu...yg perempuan plak masak kat dpr...ari tu, mcm2 menu telah di hidangkan...antaranya laksa, lemang, rendang, ns lemak, sambal udang, sup tulang, aym msk lemak cili padi ngan nangka, kerabu, tahu sumbat, air teh bunga, koktail, kuih muih, buah2an, kek n mcm2 lg lah...mmg dasat diaorg ni...semuanya chef2 belaka...

Yg menarik nya raye korban tahun ni adelah acara yg telah di selitkan...hasil idea my cousin n adik ipar aku, beberapa aktiviti telah di lakukan bg mengeratkan lagi tali silaturrahim antara kami...pg tu di mulakan dgn acara poco2....(pic tak sempat snap coz aku bgn lewat)...huhuhuhu... kemudian kalo tak silap aku, ade 7 ke 8 acara suka-suki-sukan telah pun di pertaruhkan...antaranya lambungan kasih, boling padang, musical chair (dewasa n kanak2), isi air dlm botol gune straw, minum coke paling byk, ikatan kasih (berjalan sambil ikat kaki) n mcm2 lg lah...

Mmg enjoy sgt...hadiah pun leh tahan...pandai bebdk ni manage...n yg paling penting, syukur Alhamdulillah coz aku telah dikurniakan family yg sporting n tak berkira...bab mintak sponsor, masing2 tak kedekut utk hulur... aku msk 3 game iaitu music chair (org pertama kena kick), isi air dlm botol gune straw (dpt no. 2) n boling padang (dpt no. 3)... Hubby plak msk acara minum coke paling byk, lambungan kasih (partner with his mom) n isi air dlm botol...Really2 enjoy!!!

Ni ade a few pic yg sempat di snap :

Musical Chair (Kanak-kanak)

Msk Air Dlm Botol Gune Straw...

Minum Coke Paling Byk...

Lambungan Kasih (Baling Air Dlm Belon)...


Motif Sebenar Raye Qurban....

** Dlm keseronokan,tanpa di sedari ade ati yg telah terluka...

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™