Saturday, January 22, 2011

~~Terbaeeek Dr Ladang~~

Salam...

Pg tadi lps blk dr KLIA, aku rht jap kat umah bapak... then, bile nak gerak blk, bapak bwk kan aku bekal nangka n pisang... nangka n pisang ni dia tanam sendiri... bapak aku thn ni umur dia 61 tahun dah... so, dia dh tak keje... waktu lapang dia d abiskan dgn bercucuk tanam n memancing... alhamdulillah, air tangan dia menjadi... bak kate org, sejuk tangannya... kebun yg di usahakan pun tak lh beso mane... tp lps lah gak kalo nak merasa buah2an tempatan tu...

Ari ni aku tersgtlah mls nya nak masak... duk umah sorang... dr pg sampai laaa ni duk ngadap lappy jer.... td t.hari aku just mkn maggie jer... then td aku pun terjah lah ke dapur... tetibe plak teringat kat nangka... aku pun ape lg, blasah lah... perut dh mmg dr td dah dok main lagu keroncong... then bile aku dh bantai 5-6 ulas, br teringat... perut aku ni dh lah kosong, pastu g bantai nangka plak... then, terus aku stop... Now, perut aku tgh rase cam ade belon... sebu giler... uwaaaa...... (padan muke aku!!!)...

Hasil air tangan wak bani...

*** Kalau lah bapak aku tanam anggur n strawberi,
alangkah indahny lh...


1 comment:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™