Saturday, January 22, 2011

~~I'm Gonna Miss U~~

Salam...

Alhamdulillah, syukur ke hadrat illahi coz aku dh slmt berpijak di bumi Malaysia kul 4 pg td.... Thanks a lot to my beloved BAPAK coz sanggup bersengkang mate utk amik anak mu ini time org tgh sdp2 tdo.... pengorbananan mu sgt ku hargai... Sbg tanda penghargaan, dompet kulit telah ku hadiahkan padanya.... =)

Rasa rindu plak kat bumi Bangladesh... Bak kate org, tak kenal maka tak cinta... sblm aku jejak kat tanah bangladesh, mmg semua buruk jer expectation aku kat negara tu... tp bile dh sampai n sempat mengenali serba sedikit psl negara ni, aku rs semua expectation aku selame ni salah belaka.... org2 embassy kita pun menyokong kenyataan aku ni... diaorg pun sblm ni mempunyai expectation yg same mcm aku...

Hati aku meruntun hiba tatkala melihat rakyat negara tersebut yg berkerja keras demi utk mencari sesuap nasi... tiada lagi perasaan malu, gentar mahupun takut dlm diri mereka... Ape yg penting bg mereka ialah mereka dapat meneruskan hidup yg entah kan bile akan berakhir... air mata tak dpt ku bendung tatkala melihat ade sekujur badan yg kaku terbiar di bahu jalan... Nauzubillah... menurut embassy, musim sejuk kali ni byk nyawa yg terkorban kerana cuaca sejuk yg agak melampau drpd sblm ni... mereka tiada tempat tinggal dan tempat berteduh... hidup umpama kais pagi, makan pagi....

Yg paling menyedihkan, Bangladesh merupakan sebuah negara Islam... negara Islam kedua selepas Mekkah yg mana mereka mempunyai pengikut tabligh terbesar di dunia... Aku doakan agar derita mereka tidak berpanjangan... Amin... Betapa bersyukurnya kita tinggal di bumi Malaysia yg aman damai ni... rakyat miskin di negara kita sgt berbeza dgn rakyat miskin di Bangladesh... tak sanggup rasanya tatkala melihat mereka mandi menggunakan air kolam yg sgt kotor warnanya di tepi gerabak kereta api.... yg paling menyayat hati, ade sindikit yg sanggup menjadikan anak2 kecil sbg umpan utk kekayaan mereka... kanak-kanak di potong kaki dan tangannya demi utk meraih simpati di khalayak ramai... MasyaAllah...

Demi utk mensyukuri nikmat yg ade, kali ni aku shopping tak bape byk sgt... just beli beberapa brg utk org2 tersayang jer... nk di ikutkan, kat sane mmg blh dikategorikan heaven gak utk shopping... brg murah sgt coz matawang mereka sgt jauh berbanding kita... papepun, aku sgt sygkan Malaysia... kengkwn, cintailah Malaysia seadanya k...

Sistem pendawaian letrik yg sgt menggerunkan...

Tuk2 yg sgt terkenal di Bangladesh...

Pemandu Rickshaw yg setia menanti penumpang...

Wilayah Army yg menjadi kebanggaan...

Sesi tawar menawar...

Nurul with saree...

Sesi yg sgt d gemari...

T-Shirt & Teddy omey utk Dania....

Souvenir utk kengkwn...

Kain saree utk aku, mak n salia...

*** Tq so much 2 Polash n our Embassy 4 the all effort....

2 comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™