Monday, January 17, 2011

~Finally...~

Salam...

Cam tak caye jer mlm smlm aku telah memberanikan diri pegi ke klinik utk dapatkan rawatan pasal telinga aku yg dh agak kritikal ni... aku amik keputusan utk g klinik Lita Alis kat Presint 11... tu pun sesat.... almaklumlah org tak pernah g klinik... siap berenti seketika utk memikirkan kat mane klinik kat putrajaya ni... hehehehehe... tak senonoh btul aku ni... bile sampai jer kat parking dpn klinik, jantung aku berdegup kencang... time tu lah rasa nk terberak lah, nak terkencing lah.... ntah pape ntah aku ni... nsb baik adik ipar aku teman... kalo tak, mmg sampai ke sudah lah aku duk jer dlm kete.... =)

Time aku g tu doktor bertugas adalah lelaki... namanya Dr. Lokman... Soft spoken orgnya... bile msk jer, aku pun citer lah masalah aku... then nak tau ape dia ckp??? jom kita bc dialog kat bwh ni :

A : Doc, sy ni ade mslh telinga berdengung... 1st ari tu sy hembus hingus kuat, then sy g swimming pastu telinga masuk air, 3rd sy br lps fly, then time take off sy rs dengung yg teramat sgt... so now double trouble dengungnya..
D : U ni sbnrnya meletakkan diri u pada risiko... knp tak dtg awal utk check?? i takut kemungkinan gegendang telinga kamu pecah... sy byk pengalaman yg pramugari adalah golongan yg paling byk mengalami gegendang telinga pecah...
A : Mane lah sy tau... sy ingat tak kritikal mcm ni... (muke time tu cuak giler..)
D : Let me check 1st...
A : Ok...
D : U are so lucky coz gegendang u just kembang n tak de pape luke... now, i akan bg u ubat utk buang segala benda yg block hidung u... coz gegendang u kembang di sebabkan selesema...
A : Alhamdulillah.... tp doc. sy nk fly lg ari isnin ni...
D : Sblm fly dtg jumpa sy.... I nk check tahap gegendang u... Ingat, jgn skip mkn ubat...
A : Mengangguk sambil berkate dlm ati... (Doc. ni mcm tau2 jer aku tak suke mkn ubat...siap ade pesanan penaja lg...)
D : U ni sbnrnya keje ape???
A : hehehehe... sy PA jer... tp ade rezki fly ikut bos...
D : I see...

Then lps dgr tazkirah, aku pun kluar n tunggu ubat... mmg lucky lah aku coz doc bg ubat biji 2 jenis jer.... tu pun kecik2... so senanglah aku nak tumbuk ubat tu pakai lesung... hehehehehe.... kalo byk, mcmane lah aku nak telan.... total ubat aku smlm adelah RM 53..... Hopefully aku akan rajin mkn ubat...

 Ni ubat utk spray kat hidung...

Ni ubat biji utk selesema n alahan...

*** Moral of the story, jgn kawin ngan steward or stewardess coz byk yg pekak... =)
 

3 comments:

  1. aku tau npe die tnye ko kjer per??msti mula2 die pkir 2-3x..wakakaka..aku biase g lita alis, knal doc 2, mmg nice person..=)

    ReplyDelete
  2. akekekeke...lawak ebob ni...akak rasa dr.pun fikir macam tu..adeiiii la...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™