Thursday, January 20, 2011

::Baik2 Aje...::

Salam...

Alhamdulillah, selamat dah aku sampai kat bumi Bangla ni 2 mlm yg lps... Alhamdulillah, semuanya baik2 ajer... Duk kat cni mcm2 benda aku blajar... Blajar berkawan, blajar menghargai alam sekitar, belajar bersyukur dgn rezeki yg di berikan n blajar menjadi seorang hamba yg prihatin... MasyaAllah, kat cni sgt sedih bile tgk rakyat Bangla menjalani kehidupan seharian... menitik ari mate di buatnya... pengemis terlalu byk di jln raya... bile traffic jam, ramai yg ketuk tingkap kete utk mengemis n jual barang... ade yg dtg dgn pakaian compang camping, muke seposen n ade yg cacat... sgt sedih... kat cni tak blh bg sedekah terlalu open, coz nanti kita akan di kerumun ngalahkan artis hollywood...

Cuaca kat cni agak sejuk coz skrg tgh winter... bile malam, suhu sampai cecah 8 darjah... sgt sejuk gler... nsb baik aku bwk stokin omey... dpt lah menampung ckit kaki aku yg cpt sejuk ni... dr segi mkn plak, Alhamdulillah coz makanan kat cni blh diterima tekak 100%... tak byk beza dgn kat Malaysia... Nasi grg sgt sdp... tu lah makanan ruji aku setiap pagi dan ptg... pastu mlm, kuar blk ape yg aku mkn td... ntah knp ntah ngan tekak aku ni ntah...

Perangai manusia yg dr Malaysia bile sampai kat cni still same... suke point finger pd org... mati hidup semula pun tak kan mengaku kesalahan yg terang2 di lakukan dpn mate... sgt sdh bile aku terpakse menjadi saksi dlm perkara mcm ni... nk bukak mulut, mmg tak de lah... so sampai bile lah mate n telinga ni akan jd bisu n free2 jer dpt dosa kering.... Nauzubillah... Semoga mereka yg alpa n angkuh ni akan mendapat hidayah satu hari nanti... InsyaAllah...

Alhamdulillah, our High Com kat cni byk membantu n very helpful... honestly, aku lbh hepi duk kat bangla ni jika nak di bandingkan dgn duk kat negara pak arab yg kaye raye, tp lbh byk menyusahkan drp menyenangkan... our local staff pun ringan tulang... sentiasa alert dgn ape yg kite wat n suruh... Alhamdulillah... dan yg paling aku bersyukur, kak besah pny trip ke Dhaka ni adalah tak sampai 24hours pun... so, seksa n azab aku takde lah panjang sgt... Tak sabar rasenya nk babai plane kak besah esk n sgt hepi bile tgk plan semakin kecik di udara n semakin hilang didalam kepulan awan... time tu br rasa ini dunia, hai ana yg empunya.... ahaks!!

2 comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™