Thursday, January 13, 2011

~Pak Arab O Pak Arab~

Salam...

Serabutnya lah kepala berdepan ngan pak arab ni... dh lah kelam kabut pastu serabut plak tu... 6 hari di Riyadh aku rs cam 6 tahun lamenya... hari2 berurusan ngan pak arab telah membuatkan darah aku naik sampai ke kepala.. dah lah tak reti speaking... so kite plak nak kene cakap arab... mane lah aku tau... dulu bahasa arab aku mase amik SPRA pun gagal.. so cam ne nak polish blk??

Rasa gerun pun ade bile tgk pak arab ni... di sebalik serban yg diaorg pakai, terungkai 1001 rahsia yg kita tak tau... bile g sane, br aku tau... teringat aku kat satu pepatah ni "don't judge a book by it cover"... nampak jer mcm alim, tangan tak lekang pegang tasbih... tp pada hakikatnya, nauzubillah... seorang wartawan tv3 telah di raba oleh pak arab ni.... then siap kuar berdua lg mlm2... dlm kes ni, nak slh kan sblh pihak pun tak blh gak... Dr masa kat Jeddah lg org embassy dh nasihatkan kami.... dia kate hati2 ngan pak arab coz diaorg ni "gaga"... aku pun terpinga2... then aku bls "ade lady gaga version arab ke kat cni tuan haji??" then tuan haji jwb "gaga" tu maknenya "Gatal!!".... ngeh3x....

Nak di jadikan citer, pak arab ni mmg kelam kabut... smlm kami sampai di KLIA kul 4pm... sampai kul 5.30pm kami tunggu barang... tp tak kluar2... rupeny bile kami wat report kat MAS, baru kami tau citer sbnr... rupenya barang kami masih berada di Dubai... sabo jer lah mak... rupenya pak arab kat Riyadh tu paham ape yg kami ckp... kami minta segala luggage kami di hantar dr Riyadh direct ke KL.... coz kami transit di Dubai... so, no need lah semua luggage tu pun turut serta di transit cam kami... rupe2nya itulah yang terjadi... MasyaAllah... so tak pasal2 mlm td kul 10.30pm aku dtg lg ke KLIA untuk tuntut balance luggage yg tak sampai... alhamdulillah, cukup barang aku... cume air zam2 kami jer yg tak sampai lagi... so diaorg suruh dtg ptg ni kul 2... eiii...benci tul!!! pengurusan tak cekap!!!!

4 comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™