Thursday, September 8, 2011

::Teguran Si Suami Buat Si Isteri::

Salam...

hehehehe... tgk, awal2 lg aku dh gelak dulu... aku pun tak tau ape hal aku gelak... tp yg pentingny, aku nk berkongsi cerita mengenai beberapa teguran yg telah terkeluar dr mulut si suami kpd aku beberapa hari yg lps... nk kate touching, tak gak... nk kata sentap pun tak gak... papepun segala teguran akan di jadikan kayu pengukur bg setiap tindak tanduk aku slps ni... thanks En. Suami di atas nasihat anda...

1stly, suami kate aku skrg ni kuat membebel... tp mmg aku sedar pun yg aku lately ni mmg suke membebel.. tp wahai suami, sedarlah bahawa bebelan isteri mu ini adalah demi utk kebaikan diri mu juga tau... kita bersama saling nasihat menasihati k.. but sumtimes nasihat aku mungkin terlebih berjeler yg mana ianya hampir menyamai kuliah maghrib di Surau Al-Mizan di kampung sebelah... tu yg mungkin menyebabkan En. Suami melabelkan aku sbg "kaki bebel"...

2nd, suami kate aku makin "Comey"... hehehehe... ya, mmg tak dpt di nafikan yg badan aku skrg ni mcm di pam2 ngan pam belon yg tinggi 3 kaki mcm kat pasar malam tu... dlm hal ni, aku mmg slh kn diri sendiri coz sering mengabaikan faktor pemakanan seimbang... sokmo blasah jer ikut suka... bila lh nk berubah gamakny aku ni..

InsyaAllah, aku akan cuba cari jalan penyelesaian terbaik terhadap pemasalah tersebut.. kpd kengkwn yg ada info utk di share, silakan lah yer... kerjasama anda amatlah di hargai.. Tq in advance...


+


11 comments:

  1. aku ada petua utk menurunkan berat badan:

    suruh suami ko kawen lain.konfem!!!tak smpai beberapa mggu ko dah selim sbb asik makan hati,pendam perasaan..waaaaaaaaaaa..berani??kahkahkah








    *gurau saje ye lea..selamat hari raya..hikss

    ReplyDelete
  2. wah sirim.. sentap toi petua kurus bdn ko tuh. ok lg cagon tegur lea semakin 'comey'. kalo akak ni, sket2 gemuk, sket2 gemuk. "bang.. pening pala la" jaki jwb "sbb gemuk". "bang.. lenguh kaki la diri lama td" jaki jwb "tula gemuk sgt". ok fine!

    akak xleh nasihat bab ni sbb akak pun 'comey' gak x susut2. hehe.. bab bebel tu kurangkanlah membebel sbb lelaki mmg x suka. boleh jd kudis dlm hati tau! akak mmg x suka bebel sbb tu rumah cm tongkang pecah (ok sila faham maksud di sini)

    nasihat 2-3 patah je cukup. kalo dia nk berubah, dia berubah (sambil tu doa la x putus2 kepada Allah) kalo xnak, nasihat berbakul2 pn tang tu jgk. dorang ada mood dan ego, kita pun ada mood dan ego gak. maka tolak-ansur jelah cara terbaik.

    jgn suruh suami kawen lain tau! (sbb bukan sume org ssh hati x lalu makan, kalo lg kuat makan sape susah???)

    ReplyDelete
  3. Sirim : waahh, nasihat yg sungguh mulia tu sirim... aku rs mmg berkesan tu... tp takut nk suruh laki aku wat...

    "Selamat Hari Raya Juga"...


    Mak Izz : ntah bile lh kita nk kurus kan kak.. tp jd org gemuk ni mmg seksa kan.. payah tul kalau wat pape... cpt pnt..

    Bab bebel tu,lps membebel br tersedar kak.. tu lah, mulut mmg dr kecik byk ckp, so bile dh kawin ni payah tul nk control.. mmg tau effectny, tp kene slowly lh control nmpkny...

    Thanks 4 ur advice kak..

    ReplyDelete
  4. try slow2 x bley drastik brhenti he3..org laki mmg x suke dgr bebel tp x reti nk buat & faham..so kalo nak bebel gak..bebel cmpur 2-3 prkara trus ckp jd x byk kali kannn ayat tu mesti kdgran lembut tp biar meresap lam kalbu trus insaf muehehhehe...

    ReplyDelete
  5. muahahahaha... nasihat yg berkesan... so kire kita jamakkan sekali lh kalau nk bg nasihat yer... anyway, tq so much k.lin..

    ReplyDelete
  6. bkn smbhyg je jamak, bebel pun jamak jugak. akan dipraktikkan juga. hihi... "ayat mesti kedengaran lembut tp biar meresap" kehkeh.. i loike dis statement :)

    ReplyDelete
  7. wekekekeke... informasi berguna.. lembut, jgn tak lembut...

    ReplyDelete
  8. Ohhhhh...pernah experienced dengar le'a membebel sambil menyapu dan mengemas bilik kat poli dulu...tp sedap jer dengar..meriah jer..haha...

    Bab comey tu apekata try makan kunyah 40 kali dulu baru telan...so usus x perlu bekerja kuat tuk memproses rezeki2 yang dimenteradarah tu and x sempat jadi lemak..

    Satu lagi petua kurus dan awet muda juga..bangun pagi jer bukak2 mata amalkan minum air kosong segelas (bukan selepas gosok gigi or kumur2 listerine ya)...insyaallah..

    ReplyDelete
  9. hehehehe.. ye ke sy membebel kat k.fidz dulu? sumtimes tak perasan yg kita ni sdg membebel.. tu lah, sape suruh suka sgt mkn berutu kan.. padan muka aku!!

    InsyaAllah, akan cuba di praktikkan utk kunyah 40 kali tu.. thanks kak..

    Yg air kosong tu mmg slalu wat.. =)

    ReplyDelete
  10. klu xbebel xmeriah le umah 2 kn lea...hehehe...PEACE cagon...^_^

    ReplyDelete
  11. huhuhuhu.. kalau tak bebel pun meriah, kalau bebel lg lh super meriah d buatnya..

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™