Sunday, December 19, 2010

~~Weekend~~

Salam...

Ari ni konon2 tak de plan nk kemane2... ingat nak rehat2 jer kat umah coz dah lame giler tak lpk umah... asyik ade jer hal tiap2 minggu... tgh sdp2 landing pg td, tetibe dpt call dr mak... mak kate mak dah otw ke Putrajaya coz nak g Mydin kat cni nak beli brg sekolah utk pka... then aku pun mengoffer lah diri nk bwk mak ke mydin USJ... mak pun setuju jer coz mmg tak de plan nk ke mane2 ari ni...

So, perjalanan pun di mulakan lah ke Mydin USJ... tak sangka, bile dah kat dlm tu, tak sedar diri d buatnya... start msk ctu dlm kul 2.15 n kuar dr ctu dlm kul 5 lbh... mak aiiii!!! dkt 3 jam duk kat dlm mydin tu... mmg dah kene pukau agaknya kami kat ctu coz tak jumpa2 jln kuar... hehehehehe (tak psl2 mydin gak di jadikan suspek utama)...

Tujuan asal ke mydin kate nak beli barang sekolah pka... tp bile sampai kat kaunter, barang mak n aku yg lebih menyerlah dr brg sekolah pka... ape cer ni???? abah kat sblh dh geleng2 kepale dah... alang2 g mydin, aku pun amik kesempatanlah beli brg2 nak ke tanah suci... Alhamdulillah, dpt gak ape yg di cari...

Lps blk dr Mydin, aku bwk mak, abah n pka g ronda2 kat Putrajaya... sblm ni aku bwk mak n abah jln2 time malam... mak kate mlm nmpk lampu jer... tak nmpk bangunan... so bile bwk siang2 ni, mcm2 soalan diaorg tny... almaklumlah, nmpk semua benda.... Alhamdulillah, mak n abah nampak hepi jer td... bile mak n abah hepi, aku lg lah double triple hepi coz dh berjaya beli hati mereka... ngeh3x... lps jd tourist guide mengelilingi Putrajaya sambil menerangkan tentang bangunan kiri kanan yang ada, aku bwk mereka ke pusat sukan air plak... kat ctu lpk2 jap amik angin... mak ngan abah bkn main lagi... siap berbisik2 manja lg... teringat zaman muda2 lah tu... huhuhu...

Lps amik angin kat pusat sukan air tu, aku pun bwk lah mereka rht kat umah... sementara diaorg rht, aku pun dok kelentang kelentung kat dpr coz menyediakan minum petang utk mereka... dlm keadaan yg agak letih, hanya jumput2 n air teh o jer yg sempat aku hidangkan... n ape yg best, mak kate "SEDAP LAH LE'A"... (malu2 tenuk aku di buatny)... yg klakarnya, mak siap tny reseipi buat jumput2.... hehehehe... sampai jumput2 pun mak mintak resepi yer... sdp sgt ke mak??? ke mak tgh lapar time tu??? huhuhuhu...

Keperluan utk menjaga aurat....

Jubah Mydin utk ke Jeddah...

Mak khusyuk menghayati pemandangan....

Pengantin lame....

Pka @ boat...

2 comments:

  1. wah... mengambil hati mak n bapak mertua nmpak...
    ni yg cmburu ni....
    siap bergambar lg..
    teringat masa muda2 yer..
    sweet bj utk ayg tu...
    nnti blk wat kan abg jemput2 tu yer... nak rasa gak....

    ReplyDelete
  2. bkn amik ati, tp beli ati tau...
    jgn jeless....
    nanti ari2 kite mkn jemput2 yer... ahaks!!!

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™