As-salam...
Ari ni opis agak sunyi sepi coz ramai yg dh start cuti.. but, once bila boss aku masuk jer, dh macam kat konsert Metallica plak jadinya.. kejap2 terpekik, kejap2 terlolong.. ayooo bingit! ilang dh mood raya aku... anyway, sementara nk tunggu petang n aku sbnrnya tak sabar nak balik umah mak, ingin aku penuhkan masa aku ni dgn borak2 kosong...
Ari ni opis agak sunyi sepi coz ramai yg dh start cuti.. but, once bila boss aku masuk jer, dh macam kat konsert Metallica plak jadinya.. kejap2 terpekik, kejap2 terlolong.. ayooo bingit! ilang dh mood raya aku... anyway, sementara nk tunggu petang n aku sbnrnya tak sabar nak balik umah mak, ingin aku penuhkan masa aku ni dgn borak2 kosong...
Lately waktu senggang kami laki bini dipenuhi dgn practise main angklung yg kami beli kat Bandung tempohari.. Aku cabar En. Asben untuk mainkan lagu Hepi Besday sempena besday aku next month.. dia kata kacang botol jer tu.. tapi mmg yer pun.. aku tgk dia sekejap jer dh expert.. syabas merebeteh! so lps ni aku nk bg task baru lah.. nk suruh dia main lagu kuch kuch hota hei... :)
By the way, adik aku dh start cuti sem.. So Khamis lepas dia dh mendarat kat umah aku.. sebelum dia balik, kenalah touch up sikit bilik tetamu.. selongkar pny selongkar, aku jumpa set cadar yg aku gunakan masa aku tunang n kawin dulu.. Alhamdulillah keadaannya masih elok lagi dan kebetulan kena dengan tema bilik.. deejavu sgt tau bila tgk cadar ni.. auuwww!
In other case, aku skrg cuba utk kejar balik prog diet aku yg dh lari ke laut tu.. aku tgk makin lama makin hancur plak.. sblm berat naik mencanak2 semula, baik aku amik inisiatif.. nak diikutkan, prog diet aku mcm ni kengkonon...
Breakfast
Air kosong + buah2an + blend
Minum Pagi
Buah2an jer..
Tengahari avoid nasi seboleh2nya..
Tapi tgk apa yg aku makan?? hancus!
Malam selalunya aku tak makan.. dah aku perlu amik air masak sehari around 4-5liter.. Alhamdulillah bab air tu ok lagi.. tp aku sgt tewas kebiasaannya pada hari Selasa dan Jumaat coz ada pasar malam wei.. mula2 niat di hati nak jenjln cuci mata jer.. tp bila masuk kete, penuh tangan kiri kanan duk menjijit plastic bag.. aiyaarrkkk!
Papepun, doakan lah usaha suci murni aku ni berjaya yer.. di kesempatan ni nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Quban buat semua.. Semoga kita tidak mensia-siakan segala pengorbanan insan di sekeliling terhadap kita selama ini yer... bye!
![]() |
| Add caption |













