Sunday, February 6, 2011

~~Congratz Beb!!~~

Salam..

1stly aku nk say "Happy Chinese New Year" kpd semua rakyat Malaysia yang berbangsa Cina.... Alhamdulillah, Chinese New Year kali ni memberi banyak ruang n peluang kepada kebanyakkan rakyat Malaysia untuk menghabiskan masa bersama family, saudara mara or kengkwn... mana taknya, cuti Chinese New Year kali ni mmg canteekk sgt jatuhnya... Sambung menyambung di buatnya... Bagi aku cuti kali ni tak delah best mane pun... mana taknya, en. hubby tak blk... so, cuti pun cam tak cuti jer... xde makna weiii... uwaaaa.... sedey woooo....

Starting from 3rd of February, aku g ke Maran Pahang utk attend Majlis Pertunangan Kawan sehidup semati aku dr kecik lg iaitu Suhaida @ Eda @ Neng.... Alhamdulillah, selamat sudah kawan aku ni menjadi tunangan kepada Mr. Ramiyus tepat jam 4.30 pm, khamis lalu... Setelah menyulam cinta selama 7 tahun, akhirnya hubungan yang di mulakan dengan kawan, kini telah bertukar menjadi tunangan org... Alhamdulillah, syukur... So, dlm mase kurang drp setahun, aku akan dpt merasalah nasi minyak diaorg...

Pg tu aku gerak dr Sepang utk g umah neng dlm kul 9.30am di temani oleh my mom in law n 2 org adk ipar aku... perjalanan ke Maran mengambil mase selama 5 jam coz jem teruk giler start dr kat Gombak lg sampai lah ke tol Karak... sengalny kaki aku ni duk menekan clutch hny tuhan jer yg tau... kul 2.30pm sampai lah aku kat umah neng... mase sampai tu ingatkan rombongan blah lelaki dh dtg, ghupenya diaorg stuck kat kuantan coz kete wat hal.. xpelah, yg penting semuanya dh selamat... jauh gak rombongan pihak lelaki datang... dr Kuala Terengganu gitu... perjalanan diaorg mengambil mase selame 7 jam... sian diaorg... sirih junjung dh naik kerinting di buatnya coz lame sgt terperam dlm kete.. selain sireh junjung, aku jenguk2 gak kat dulang hantaran kot lah ade kopok losong ke.. huhuhu... jenguk pny jenguk, ghupenya ade kuih akok jer... =)

Bab menu plak, mmg 5 bintang wa bg beb... perrgghhh!!! mmg cap jempol lh!!! antaranya rendang kijang, ikan keli msk lemak cili padi, tempoyak, ikan masin msk berlada, sira tempe, ulam n mcm2 lg lh... mmg berbaloilh jln jauh... then siap dpt survenir lg... cute plak tu...

Lps selesai jer majlis, aku pun gerak blk lh ke Sepang, iaitu pd hari yg sama coz esknya my mom in law kene rewang plak kat kg... so, nk tak nak, kene blk gak... perjalanan blk mengambil mase selama 4 jam... alhamdulillah, jln clear, tp aku tak leh nak bwk laju sgt coz jln dr pahang till gombak byk selekoh tajam n lampu jln plak tak de... aku pun tak phm lah dgn pihak pengurusan ni... tol ckit pny mahal aku byr... dr Gombak sampai Maran, total aku byr lbh kurang RM 30 sehala k... tu br aku sorang... ha, korang darab lh dgn bape org pengguna jalan raya tu sehari.... tak kan lah tak mampu nk pasang lampu jln oiiii... Papepun, ari tu aku sgt penat coz aku driving sendiri pegi blk... so, total perjalanan aku ari tu ade lah 9 jam... bile d pk blk, dasat gak aku ni yer... huhuhuhu...

Anyway, aku nk ucapkan congratz kat kawan aku yg sorang ni... kalo  korang nk tau, ni lah 1st time aku jumpe manusia sempoi mcm dia... dr dulu sampai skrg, mcm ni lah dia... tak pernah berubah... ni lah yg menyebabkan kami serasi utk menjadi kwn dr dulu, kini dan selamanya... meh kite terjah a few pic time majlis berlangsung....

Neng berdebor time sarung cincin... menggeletar jari dia...

Sebahagian drp rombongan pihak lelaki...

Hantaran drp pihak lelaki...

Aku & Neng

Before....

After...

Flora dan Fauna...

Selamat sudah...

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™