Thursday, February 10, 2011

??Air Apakah Itu??

Salam...

Al-kisah, Taiiiyyyiibbb... huhuhu... tetibe plak teringat kat citer P.Ramlee... memang tersengih sorang2 bile teringat beberapa dialog yg mencuit hati drp filem2 arwah Tan Sri P.Ramlee tu... tp itu bknlah perkara utama yg aku nk stori mori utk entri kali ni... tak de kene mengena walau ckit pun... saje nk memanjangkan citer...

Ha, perenggan yg ni br berkaitan dgn tajuk di atas yer... mcm ni citerny, last weekend aku g berurut kat Kg Tanjung Sepat... Tahukah anda di manakah terletakny kawasan tersebut??? kalau anda lupa, meh sy cube pulihkan ingatan anda... Kg. Tanjung Sepat adalah kawasan HOT yg mana lokasi tersebut merupakan lokasi pembunuhan Datuk Sosilawati... (tetibe plak meremang bulu kaki mak nyah!!)

Then semasa aku berurut kat kg tu, nenek tukang urut tu bg aku sejenis air yg telah di kisar dgn mcm2 tumbuh2an di muka bumi ini... antaranya ialah spt. lempuyang, halia, kunyit, madu lebah n gula batu... aku pun tanpa byk bantahan, aku turutkan jer ape yg dia ckp... org tua2 ni slaluny byk petua... so, hrp2 mujarab lh... b4 this aku pernah gak dtg ngurut ngan nenek ni... setelah 6 bulan aku tak period, lps aku berurut n minum air tumbuh2an td maka selang 2 minggu, Alhamdulillah, period aku pun dtg... selain drpd tu, antara sbb2 lain aku g berurut sekali lagi ni adelah spt berikut :

1) nk perbetulkan lg period aku yg tak bape nk betul mcm aku gak..
2) try sengkak kot2 ade rezki utk dpt baby..
3) nk hilangkn sengal2 kat badan...

So, tiap2 mlm sblm tido aku akan minum air tumbuh2an td sbyk suku gelas... w/pun pahit n payau, tp kesannya bgs sgt... kite akan rs segar sepanjang ari tau walaupun tak cukup tido... hopefully berita gembira akan menyusul plak slps ni... =)

Ni lh air campuran tumbuh2an yg aku maksudkn...

7 comments:

  1. Usaha tangga kejayaan. Chaiyok, chaiyok........

    ReplyDelete
  2. Fuh!! ko mmg tegar utk minum tumbuh2 ni..

    ReplyDelete
  3. kihkihkih... chaiyok juge!!! ni dh msk botol kedua dh ni...

    ReplyDelete
  4. wah!!mati2 ingan air perisa terbaru keluaran TESCO td..hu hu hu..kalau tengok ramuannyee...insyallah la Le'a..tapi tunggu botol ketiga la..ahe he he..soyiii gurau jek...insyallah..kata kak sue "usha tangga kejayaan"..pendek kata kuat usha pasti berjaya...yeahh!! teruskan Le'a!!

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah... usaha mmg wajib tiap2 bulan...hehehehe... tp msh lum ade rezki lg...

    ReplyDelete
  6. amin...
    insyaallah ayg bakal menyusul nnti...
    sbr jer..

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah, azraei junior bakal menyusul...hehehehe

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™