Thursday, August 1, 2013

::Kekecewaan yang Berpanjangan::

As-salam...

Masuk hampir minggu ketiga aku menahan perasaan kecewa, marah dan sakit yg teramat sgt.. permohonan aku hanya ibarat sampah berterbangan ketika di tiup angin.. Kesabaran aku mungkin ada batasnya... DIAM adalah merupakan ubat yang aku rasakan paling mujarab ketika ini.. Segala kesakitan yang tersimpan di dalam lubuk hati aku telah di zahirkan di setiap inci tubuh ini.. setiap kali aku sentuh anggota tubuh badan aku, sakit yg teramat sgt aku rasakan.. Ya tuhan, aku tahu Kau tak akan menduga umat mu jika mereka tidak berupaya utk menanggungnya.. Tapi Ya Rabb, aku rasa sudah tidak berdaya lagi untuk menahan perasaan ini hingga ke akhirnya..

"Amanah membawa rezeki dan khianat membawa kefakiran" (Riwayat Ad-Dailami)

Amanah yang disandarkan, kesakitan yang di lemparkan.. 6 tahun bukanlah tempoh yang singkat bagi kami.. teduhan yang kami beri, najis yang dibalas... aku, abg aku dan juga adik aku.. kami 3 beradik adalah anak piatu yg di pandang enteng oleh mereka.. diam kami tak bererti kami redha dgn apa yg mereka lakukan.. sumtimes org yg kita lihat tinggi nilai agamanya, namun sayang seribu kali sayang jika mereka tidak mempraktikkan apa yg di pelajari..

"Bersikaplah kepada anak yatim, seperti seorang bapak yang penyayang" (HR. Bukhori)

Tidak luak rasanya rezeki yang diperoleh jika mereka bersungguh hendak membantu permintaan kami yg tidak seberapa ini... kalau hendak di bandingkan dengan apa yg telah kami korbankan, wang ringgit itu bukanlah selayak pengganti... tapi kenapa perlu berkira segala2nya setelah keselesaan di peroleh?? sungguh!! aku tak faham dengan perangai segelintir umat Muhammad seperti ini.. sedangkan dengan adik beradik sedarah sedaging pun mereka boleh mengatakan "Sia-sia bekerja kalau duit yg dapat kena beli makanan utk diaorg".. ini kan pula kami yang sungguh jauh jarak darah dagingnya..

InshaAllah, jika rezeki telah tertulis di tangan kami, pasti ianya tidakkan kemana.. Apa yg perlu aku lakukan sekarang adalah berdoa dan mempertingkatkan lagi usaha demi untuk keharmonian keluarga aku.. kesejahteraan dan kegembiraan mereka adalah kebahagiaan bagi aku.. I should not give up because the beginning is always the hardest.. tiada niat untuk membalas apa jua yang telah terjadi.. but I will keep calm and I believe karma will hit them back... 

I hate the moment when suddenly my anger turns into tears!


Add caption

4 comments:

  1. sabar kak lea..In Shaa Allah setiap perkara yg berlaku ada hikmahnya.. (farhana)

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™