Friday, March 30, 2012

~~Ketam Lembut~~


Salam...

Mlm tadi En. Asben telah bermurah hati utk blanja dinner kat luar... So aku pun suke giler lah kan... tak yah susah2 nk mengasapkan dapur... Tempat yg kami tuju mlm td ialah ke Restoran Cina Muslim Haji Sharin Low di Sungai Merab... selain drpd memilih udang ketak goreng tepung, squid salted egg dan tauhu masak bersama isi ketam, kami memilih satu lagi menu yg kebelakangan ni asyik di sebut2 org iaitu ketam lembut...

Kami sebenarnya nak ketam ni di masak sos bercili, tp org yg amik order tu slh dgr... sudahnya dia masak ketam goreng butter... ape blh wat... blasah jer lah labuu... memandangkan malam tadi kebanyakkan menu adalah bergoreng, makanya ketam ni kami tak abis utk menjamahny... so, tapau lah jawapannya kn... pagi ni aku bwk ke opis utk kengkwn merasa.. semua kate sdp... hakikatnya, mmg sdp pun menatang ni rupanya... almaklumlah tinggal gigit jer... tak yah dh nk di kopek kulitnya...

Ni lah rupa ketam lembut tu...

Sedang asyik menikmati hidangan mlm td, En. Asben tiba2 menyatakan sesuatu pada aku...

Asben : Yang, abg kene g kursus 3 minggu kat Sabah...
Aku : Sabah?? 3 minggu??
Asben : Haah...
Aku : Sabah kat ne?
Asben : Cheras... (dgn muka tak bersalah)
Aku : Fine!! Ulang alik ke tdo sane?
Asben : Abg nk tdo sane tak nak blk...
Aku : Ermmm...

Sumtimes, aku pun tak bape nk phm ngan laki aku ni... suke benor bergurau tak kire situasi... kdg2 aku tak tau mane yg betul, mane yg tidak... dh semua benda di buat main2... ini lah jadinya... Ermmm... (sambil garu kepala yg tak gatal..)

8 comments:

  1. btol? Sabah? 3 minggu?
    ikot la ape lagi Azalea....heee~

    ReplyDelete
  2. Ntahlah eMMe... tak tau betul ke tak... bunyi mcm serius, tp dia duk gelak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kt cheras ada sabah, Flat Sri Sabah. tp ada tmpt kursus ke kt ctu? ntah2 area ctu tak? dkt je dgn umh mak akak tuh. (kak adha, mls nk sign out profile jaki)

      Delete
    2. ntah lah kak... si cagon ni mmg suke meninggalkan tanda tny... meninggalkan kemarahan pu yer gak... hehehehehe...

      Delete
  3. eh? betul apa... cheras tu kat sabah...
    kakakakkaka

    ReplyDelete
  4. flat sri sabah..ader kat cheras tau!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe... tau kak... tp bkn kat ctu dia nk gi..

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™