Monday, September 10, 2012

~~Cerite Raya~~

 
Alhamdulillah aku dh selamat sampai di bumi Malaysia pada petang Sabtu yg lepas.. ari ni aku tak nak bercerita pasal kisah2 di Shanghai lagi... ari ni aku nak abiskan citer pasal raya... hahahaha... Dh nak abis raya baru aku sibuk nk citer pasal kisah2 yg berlaku di awal raya... nak wat mcmane.. kebizian tahap gaban beb... walauapapun, better late than never..
 
Di mulakan dgn cerita di pagi Syawal.. lepas abis solat raya, seperti kebiasaannya kami sekeluarga akan menjalani sesi bermaaf2an.. time ni mmg syahdu giler.. mulalah terkenang akan dosa2 yg dh di buat selama setahun yg lalu... adik ipar aku mmg suke btul bab ni... dia pasti akan amik video semasa sesi tangis2an... nanti dh ptg2 raya, bile tgk blk video tu, semua duk bantai gelak dan kutuk-mengutuk sesama mereka... nakal kan mereka?
 
Tak cukup sorang..
adik ipar sorang lagi kene amik gambar..
 
Tema kami tahun ni adelah warna gold..
 
Di pagi raya kedua, kami sekeluarga gerak balik ke Pontian dan JB untuk menziarah sanak saudara sebelah bapak mertua aku... di pagi raya ketiga pula, aku, asben dan adik aku balik ke Muar dan Tangkak untuk menziarah sanak saudara sebelah arwah mak aku plak...
 
 
 
Masa di Muar, mak cik aku dh start masak lauk pauk biasa tanpa sebarang menu raya.. mmg marbeles bile org masih menjamu selera dgn lauk raya, kitaorg plak makan masak lemak labu, ikan masin n sambal belacan... pergghh!! terangkat wa cakap lu...
 
 
 
 
 
Itu sahaja cerita raya kami... pendek jer pun... tp nak mengupdatenya, sikit punya payah.. ^___^
 
 
 

8 comments:

  1. Selamat hari raya Lea... Maaf zahir dan batin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmt hari raya kak.. Maaf zahir dan batin juga... jemput dtg umah..

      Delete
  2. nice tema akak thn ni...gold gitu ;)

    ReplyDelete
  3. mcm m'yerlah jerk family portrait 2..hikhikhik =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. standard chartered lah.. menggunakan kaedah instagram.. huhuhu

      Delete
  4. uh...bru perasan...patut!! heee =)

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™