Saturday, April 28, 2012

~~Bila Manusia Berwang~~

Salam...

Aku sangat terkesan dengan kata-kata ini yang baru sahaja aku temui...

Dengan duit anda boleh beli sebuah rumah
tetapi bukan tempat berlindung
Dengan duit anda boleh beli sebuah jam
tetapi bukan masa
Dengan duit anda boleh beli katil yang selesa
tetapi bukan tidur
Dengan duit anda boleh membeli buku
tetapi bukan ilmu
Dengan duit anda boleh beli kedudukan
tetapi bukan kehormatan
Dengan duit anda boleh beli darah
tetapi bukan nyawa
Dengan duit anda boleh beli seks
tetapi bukan cinta


Jadi, aku mula percaya sekarang ini yang duit bukanlah segala-galanya.. Ketika ini hati dan perasaan aku sgt terkilan kerana di sebabkan duit insan yg aku kenali telah berubah... tatkala berduit, beliau seolah2 lupa daratan... bagi beliau, duit adalah segala2nya... duit dpt memberikan keseronokan kepadanya... tp beliau tidak sedar yg itu semua hanyalah sementara... keseronokkan yg hakiki telah beliau membelakangi tanpa di sedari...

8 comments:

  1. 100 ribu rupiah? leh dpt sehelai t shirt hard rock cafe tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg btul ke gambar kat duit tu mcm tu??

      Delete
  2. ade ek org camtu... duit rupiah pun nak bikin panas, hehehe... ops! tapi mmg pun... bab duit ni leh ubah sikap seseorang dari baik kepada yg buruk perangai, Ya Allah! jauhkan la aku dari org yg sebegitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu eMMe...

      harap2 kita di jauhkan drp bersikap sedemikian...

      Delete
  3. rsnya gambar muka..x de pulak buat tgn camtu...hehhehe...

    tgk duit tu, rs nk terbang lagi ke sana...x puas shopping ritu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni duit baru lah awin... mase ko gi sane, duit ni blum di cetak lagi... hehehehehe...

      Delete
  4. ekekek.. entry serius pun bikin akak ketawa ps bc komen.

    mmg ramai berubah lepas berduit dan berharta dan berkedudukan. tp masih ada juga yg msh sedar diri dan asal-usul. semoga kita tergolong dlm golongan yg berpijak pd bumi yg nyata x kira sehebat mana pn 1 hr nt insyaAllah.. AMIN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak ni serius lh ckit... jgn lah ketawa secara terang2an... kehkehkeh...


      Mintak di jauhkan... Amin...

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™