Friday, November 22, 2013

::Spaghetti Bolognese Versi Aku-stik::

As-salam..

Lama dah rasanya tak berkongsi resepi.. almaklumlah lately dapur dh kurang berasap.. huhuhu.. Papepun, aku rasa hepi sekarang ni coz buat masa ni aku dapat meneruskan kehidupan seperti org lain.. yer lah bila dh ujung2 tahun ni, keje dah makin kurang, so masa utk berada di umah lebih mudah di peroleh.. dan yang paling best, aku dapat gi Pasar Borong Selangor utk beli lauk segar dan apa yg aku nak semua ada.. memang best! hehehehe..


Bahan2 :

- Spaghetti, daging kisar, sosej
- Cendawan, serbuk bolognese brand Maggi
- Bawang merah & putih, cili api (blend)
- Sos cili & tomato, lada sulah, stok ayam, mix herbs..

Cara Penyediaan :

- Potong sosej ikut suka hati pastu cucuk kat spaghetti
- Rebus seketika
-Tumis bahan kisar sampai naik bau then masukkan daging
- Masukkan cendawan dan segala sos
- Masukkan serbuk bolognese dan letak air 
- Perasakan ikut tekak masing2..


Siap di hidangkan..

Add caption

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™