Friday, November 2, 2012

!!Tekanan Memuncak!!

 
Ya Ampun.. Sakitnya lah kepala aku.. bile byk keje yang perlu di bereskan dalam satu2 masa, maka simptom ini lah yg kerap aku alami.. masa yang tinggal dah tak banyak.. kalau benda tak settle minggu dpn, mmg aku yg kena hampuk.. mmg semua tugasan ni di bawah pengawasan aku.. so tanggungjawab aku utk menyelesaikan kesemuanya... Ya Allah, berilah aku kelapangan dada dan masa untuk aku menyiapkan kesemua tugasan ini Ya Allah.. Kau permudahkanlah segalanya Ya Allah...
 
 
Bebanan tugas + emosi manusia = sakit jiwa aku di buatnya.. masing2 sekarang  berada dlm keadaan dan waktu yg sangat genting.. byk benda yg perlu di buat sblm date line sampai.. masing2 ada tanggungjawab masing2.. so tak perlu lah nak menengking, mengherdik dan seangkatan dengannya.. kami tau kerja kami.. bknnya kami tak pernah buat pun sblm ni.. so, plzz.. bagi kami ruang dan peluang...
 
 
Adakalanya aku lelah untuk menjaga hati manusia.. adakah dengan herdikkan dan tengkingan maka kerja yg sedang di lakukan akan siap dengan sendirinya?? sudah tentu tidak.. so, fahamilah... kami juga manusia.. bukannya haiwan jalanan yang boleh di suruh2 tanpa mengira waktu... kami juga perlukan rehat, ketenangan dan yg paling penting, aku juga punya keluarga... aku tidak mahu apa yg aku kejar tidak kan dapat dan apa yg aku jinjing akan jatuh berciciran..
 
 
Buat masa ini, waktu yang tinggal adalah  begitu terhad.. maka aku akan gunakannya dengan sebaik yg mungkin.. akan aku gunakan setiap saat yang ada dengan melakukan sesuatu yg bermanfaat sementara menantikan detik itu tiba pada minggu hadapan..
 
 
 
 
 

10 comments:

  1. tq kak...sharing ayt tu...sy selalu alami situasi yg akak hadapi skrg :(

    ReplyDelete
  2. smuga kamu terus tabah saleha........ ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih mazua..

      Sy terharu..

      kahkahkahkah..

      Delete
    2. Ekekek...ayat penyata sungguh...

      Delete
    3. hahahaha.. kak fida tak nak join sekali kah?

      Delete
  3. nk share ayat tu boleh x???tq :)

    farhana

    ReplyDelete
  4. maceh3...hope si dia tak wat hal di cni...sbb kite byk giler keje nk wt..hahahaha

    notajaricomelkite : i ade cite psl si dia kt cni...hahahha lawak siottt...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sabar nk dgr citer.. cepatlah balik.. ^___^

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™