Tuesday, October 18, 2011

::Hari Keluarga BKF WPKL::

Salam...

Ari Ahad lepas, bertempat di A Famosa Water World, Melaka telah berlangsungnya Hari Keluarga anjuran ofis En. Asben.. Tema yg dipilih utk family day kali ni adelah Red Warriors... Kami kene berkumpul kat dpn pintu masuk pada pukul 9.30am... perasaan aku time tu agak malu2 biawak gak lh... almaklumlah, 1st time join diaorg.. lg pun sape tak tau... aku ni kan mmg gadis pemalu kan... bbwwuuueekkkk....

Ingat nk masuk cow boy town, tp lame benor nk tunggu malam.. so, hasrat terpaksa di letakkan ke tepi.. Dulu kami pernah gak masuk cow boy town ni mase celebrate new year tahun bile ntah... meriah giler kat cni... sambut new year di temani binatang2 ko... menatang2 ni di import dr safari kat sebelah... sgt jinak hokey...

See... betape bersarangnya taman astakona dlm hati mereka dan keluarga mereka... kami dapat souvenir berupa mug yg di isi dlm beg teddy bear yg kiut ni hokey...

Pada hari kejadian, pelbagai acara utk bdk2 n bapak serta mak budak telah di atur oleh pihak A Famosa... Antaranya adalah :

Terompah gergasi..

Boling padang... (Laki sape lh yg tertonggeng2 tu..)

Isi air dlm botol gune getah paip...

Lambungan dadu terhandal...

Kutip gula2 utk budak2...

Tiup tepung...

Pandang cni lh bang...

Selepas habis jer acara yg di atur, tibe masanya utk acara bebas... dgn berbekalkan RM10+RM10 (deposit) kami telah menyewa double tiub utk kami heret ke sane ke mari merentasi segala pelusuk A Famosa Water World....  u ols tau.. aku sendiri sampai sekarang masih tak percaya macamane aku blh melibatkan diri utk main menatang ni :

Giler gayat aku di buatnya... sepanjang laluan aku menjerit bagai nk terkeluar kerongkong... aku dh termakan pujukan laki aku utk main menatang ni... sumpah!! aku tak nak naik lg dh...

Kat pool ni lh aku ngan suami aku tercampak once bile keluar dr tmpt td... sekali lagi telinga aku dh masuk air... akibatnya, aku diserang selesama n batuk skrg...

Walaupun penat, tp hepi... walaupun hepi, tp ade kate2 yg kurang sdp di dengar telah kuar dr mulut laki aku... nak tau ape perkataan tu??

Suami : Knp ayg x berape nk bercampur ngan org?
Isteri : Bkn ayg x campur diaorg, tp diaorg yg x campur ngan ayg... ngeh3x...
Suami : Fine!!

Sblm balik, kami sempat memberi lambaian terakhir kpd kengkwn Mr. Asben yg tertinggal kat ctu... jom check it out :


Ahaks!!!!

5 comments:

  1. bulan depan pun ada family day office husband zana.. first time nak jumpa member2 office husband sbb selalunya jumpa member lelaki dia jer.. so xtau nak borak apa nnti.. mesti malu2 gak kan.. huhuhuhu..

    zana dah setahun x gie melaka.. rindu melaka.. zana suka melaka..

    ReplyDelete
  2. hahaha..dlu aku malu2 miauww gk lea, tp ble dh slalu opis husband uat, so dh jdik biase..nnti lme2 ok le 2...cm biase, KTER MMG PEMALU KN!! yaawwwww!! ;)

    ReplyDelete
  3. hihi.. walaupun seram tp best giler naik tiub tuh. akak x takot ms tiub tu laju nak mams turun ikut air (bajet berani) tp akak plg takut bila dh jatuh masuk dlm air (sbb x reti berenang). pernah naik sekali masa form 4 dulu dan itulah kali pertama dan terakhir akak naik. TOBAT!!!

    kwn2 sband tu kiutlah :) tp akak rs kwn yg 1st tu kawan kita kut, bkn kwn sband. hahak!

    *dorang x campur dgn ayang sbb ayang diva. haha!

    ReplyDelete
  4. Ebob : yup..exactly!! kite kn mmg team PEMALU!!! wakakakaka... aku pun rasa take time gak kot br leh masyukk ngan diaorg...

    Mak Izz : haah kak.. seram, tp seronok... tp mmg taubat nasuha dh... sy tak kan naik dh... lps main yg ni, aragon ajak main yg lg tinggi... awal2 sy angkat tangan surrender...

    hehehe... yg 1st tu mmg sesuai jd kawan kite kn.. sgt sekufu hokey...

    ReplyDelete
  5. Zana : i see.. asben zana keje kat ne? mau wooo mule2 nk campur masyarakat ni... ^___^

    Aik?? zana kan org N.9... negeri bersebelahan melaka... dh lame tak singgah yer...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™