Tuesday, February 15, 2011

!!Ade Udg di Sebalik Kuey Teow!!


Salam...

Pagi td tak pasal2 aku  hangin satu badan... aku bengang tul kalo ade sesetengah manusia ni bile baik ngan kite ade makne ghuperny di sebalik kebaikan yg diberikan... sejak dr awal lg aku dh dpt rs.... tp konon2ny tak nk think negative... then bile baeeek pny aku layan, br nmpk ape motifny... aku tak berniat nk bersikap kurang ajar ngan org tua... tp beragak lh ckit... dh mcm2 hint aku bg, tp still mcm tu gak... aduyai....manusia2...

Aku sedia maklum yg mmg tak de benda free kat dunia ni... so, once kalau kita dpt sesuatu drp org, maka berhati2lh... coz esk lusa mereka akan mengharapkan balasan lain drp kita... susah zaman skrg ni nk dpt org yg btul2 ikhlas... bak kate org, tangan kanan memberi, sorokkan tangan kiri... tp zaman jahiliyiah skrg, bile dh hulur sesuatu, bkn main mulut menyebut... "I ikhlas bg u ni"... kang esk lusa ckp lg... apekebenda lh mcm tu...

Citerny mcm ni, aku ade kenal sorang akak ni.... pangkat dh kategori mcm mak aku lh kireny... kenal pun psl keje... akak ni  ayat mmg manis.... then bercakap mmg tak leh nak berenti... kdg2 aku mmg sengaje tak nak angkat call dr dia... dia ade no hp aku... sumtimes dia call aku tak kire mase... time mlm, ptg, subuh2... perggghhh!!!! sakit ati aku... aku kalau dh kat umah, mmg sengaje tak nak angkat call dia... dh lah tak phm  bahasa... kdg2 aku tgh driving pun blh dia meneruskan perbualan... padahal aku dh mention dh... susah tul kalo manusia tak reti bahasa ni kan???
 
Pg smlm hamba Allah tersebut telah spoil kn mud aku... ade ke patut bergayut kat tepon sampai sejam ngan aku??? aku ngan laki aku pun tak bergayut lame cenggitu... ckp dh lah laju, pastu ade sedikit sikap mengampu yg telah semakin hari semakin jelas di buatnya... bile bercakap ckit2 duk mengampu n memuji "kak besah"... dia ingat aku suke sgt agakny ngan si kak besah tu... incoming call dh lh tak berenti2... yg dia plak, bile aku ckp ade call in, dia blh kate, "ha, angkat lah dulu, akak tunggu"... Ya Ampun!!!!! ei, nsb baiklah org tua.... kalo kengkwn, mmg dh lame dh aku buang daerah... skt tul ati aku... dh lh br msk keje... aku srpn pun tak lg time tu... surat berlambak plak tu nk kene proceed... mmg aku hangin tahap gaban tul smlm!!! smlm mmg aku byk keje n quite bz...  smlm jgk aku blk kul 9pm k... (thanks 2 eton n k.midah coz sudi teman)...

Dlm ketidakikhlasan aku menjawab call Hamba Allah smlm, aku sempat lg snap a few pic muke aku yg mmg tak blh blaaaahhh dh!!!





**** Ikhlas, tapi jauh...

6 comments:

  1. Lawa pic muka ko..heheheh..aku rasa aku tau siapakah gerangan nyer itu..

    ReplyDelete
  2. ha tau tak pe... ko pun ari tu dah terkena kn??ni suspek yg same lah ni..

    ReplyDelete
  3. alamak... naper ni muka 10sen ni ayg...
    hehehe... abg tau saper kah gerangan hamba Allah tu...
    sbr la ayg..

    ReplyDelete
  4. tau tak pe...hangin satu badan ayg di buatnya..

    ReplyDelete
  5. kahkahkah..santek muke ko nyah!! wakaka

    ReplyDelete
  6. muke tak de vallue dh ni...kalah samy veloo nyah!!!

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™