Tuesday, December 10, 2013

~~Selamat Melihat Dunia Sayang~~

As-salam...

Comei tak?? *____*

Fyi, tiga paper bag kat atas tu menandakan tiga orang baby kiut miut telah selamat lahir ke dunia ni... Masa beli hadiah utk babies ni, tak sabar sebenarnya nak jumpa bebudak comel ni.. bestnya dapat gomol2 diaorg.. tapi tak leh nak kasar2 sgt gomolnya sebab diaorg masih kategori "fragile".. hehehehe..

Muhammad Izz Firas

Lawatan pertama kami adalah ke Shah Alam iaitu umah ex-schoolmate aku iaitu Dzul Zarith Huda.. Firas adalah merupakan baby pertama utk pasangan Zarith dan Lokman.. dua2 ni ex-schoolmate aku.. Alhamdulillah Zarith dah pun abis pantang dan dah start keje.. for you guys, congrats!

Nur Rania Azzahra

Lawatan kedua kami adalah ke Pantai Dalam.. Fyi, Mama baby Rania ni adalah member ofis En. Asben.. Aku dan Ina jarang jumpa.. tapi sekali jumpa borak macam dah kenal lama.. hehehehe.. ooo ade cerita lucu ckit masa gi umah baby Rania ni.. En. Asben dgn penuh confident kata si Ina ni dapat anak lelaki.. so aku pun belikanlah baju2 baby boy.. and then bila sampai umah Ina, terkejut beruk aku tgk baby ni pakai baju ropol2 siap ade butterfly.. bila aku tanya Ina jantina anak dia, Ina kata baby girl.. so aku pun belasah En. Asben kat situ gak sebab suka2 ati dia menukar jantina anak org.. Mujur baju yg aku beli mmg blh di pakai oleh baby girl dan tak de corak yg ganas2 sangat.. hehehehe.. Fyi, Rania juga merupakan anak sulung untuk Ina dan asben nya..

Muhammad Aqil Rayyan

Next visit adalah ke Meru utk melawat baby Rayyan.. Baby Rayyan pun merupakan anak sulung bagi pasangan Masrini & Pa'an.. Mas adalah bff aku masa study dulu sampailah sekarang.. Mas baru jer abis pantang dan tiba masanya untuk makan apa sahaja.. hehehehe.. Again, tahniah korang! selamat menjadi ibu dan bapa buat Rayyan dan InshaAllah adik Rayyan.. kihkihkih... 

Oooo ye, Ahad baru ni ade Majlis Kenduri Aqiqah buat baby Rania dan Baby Rayyan.. tapi, atas sebab2 yang tak dapat di elakkan, aku dan En. Asben tak dapat hadir ke kedua2 majlis tu.. papepun, kami tetap mendoakan dari kejauhan agar majlis berjalan dengan lancar seperti yang di rancang.. Amin..

Sebenarnya kan, aku rasa 3 paper bag kat atas tu tak mencukupi.. InshaAllah dalam masa terdekat ni, kena gi shopping barang baby lagi sebab kebelakangan ni ramai giler kenalan rapat kami yang dah bersalin.. musim mengawan telah dihadapi oleh mereka dengan jayanya.. kihkihkih.. dan yang terakhir, doakan lah agar kami juga diberi kesempatan untuk merasai detik2 indah seperti mereka ini.. Amin..

Last, but not least..
Si Dania, anak buah aku yg bertuah..

D : Acik, acik kan dah kawin, kenapa tak de baby?
A : eh, adalah.. xnampak ni dalam perut acik.. 
    (mujurlah aku ade byk spare tyre)
D : haah lah.. bila baby nya nak keluar?
A : Baby nya malu nak keluar.. dia suka duduk lama2 dlm ni..
D : Sape nama baby tu?
A : Nama dia macam nia jugak.. Nur Dania..
D : ooo.. jadi baby ni anak Nia lah yer..
A : &^$#@%*

Add caption

4 comments:

  1. so sweet dialog nia n acik tu.. hope acik ade baby.. same2 la kita doakan... acik ni hatinya murah, hope rezeki berganda2 buat dia... Amin..............................

    ReplyDelete
  2. Amin ya rabbalalamin.. tq so much acik eMMe..

    Acik Le'a ni biasa2 jer orgnya.. sama mcm acik eMMe jugak.. :)

    ReplyDelete
  3. amin..insyaAllah..

    anak buah N pn ade tny camtu gak..heheh

    ReplyDelete
  4. Amin.. InshaAllah..

    Bebudak sekarang memang bijak2 kan Ann?

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™