Friday, May 31, 2013

::I want to get away so badly::

As-salam..

Bulan Mei hampir tiba di penghujungnya.. dan Jun akan kembali bertamu.. andai di beri pilihan, nak aje aku skip 2 bulan ni.. tak tertahan rasanya menanggung bebanan kerja yg semakin hari semakin menimbun + perangai manusia yg semakin hari semakin menjengkelkan.. tapi aku tak de pilihan.. coz sumtimes kite perlu melalui jalan yg telah di tetapkan oleh 'mereka'... derita kita sumtimes tak kelihatan jelas di mata org.. papepun, aku redha dgn ketentuan ini.. I did what I have to do.. but I truly believe, one day the time will come... becoz I strongly believe with 'KARMA'.. what goes around it comes around..



Bulan Mei dan Jun ni aku ade 4 tugasan + bebanan berat yg perlu aku tempuhi.. 1 br jer berakhir.. ade 3 lagi menanti di hadapan.. Semuanya melibatkan program international.. so tak leh lah nk wat keje sekadar melepaskan batuk di tangga.. semuanya perlu dibuat secara teliti dan fokus yg lebih.. By the way, aku tak sabar nk tunggu end of this June... Cepatlah masa berlalu..  I need a short vacation to release my mind..

Lately, bila kepala dh semakin berdenyut, aku terus balik umah.. aku siapkan dulu mana2 keje yg urgent.. then yg mana blh di KIV, aku taruk tepi dulu.. esknya pepagi aku siapkan.. aku dh tak leh nk paksa diri dah.. migrain aku di buatnya.. 

Bile masuk my bainati jannati terus mood jd cool... Alhamdulillah, En. Asben pun skrg blk awal.. so sampai umah ade teman utk berborak2 dan meluahkan rasa... Salah satu cara lagi utk release my stress ialah dgn cara memasak.. Puan Kakiku Suka Berjalan pun ade mention, kalau nk jadikan masakan yg kita masak jd sedap, kita kene berzikir + berselewat semasa memasak.. Jadinya, aku sambil masak, sambil berzikir + selawat.. dan dalam tak sedar, hati dan fikiran pun jadi semakin tenang.. Alhamdulillah.. Otak dan badan yg letih pun dah tak terasa di buatnya... 

Alhamdulillah.. 

Lepas selesai prepared our dinner, aku rasa mcm nk masak sumting lagi... so, aku tgk apa bahan yg ada then aku mulakan keje di dapur.. 


Maka hasilnya.... Jeng3x...





v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v






v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v




v
v
v
v
v
v
v
v
v
v







v
v
v
v
v
v
v
v
v








My suka-suki apam...
*____*

Add caption


No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™