Wednesday, December 1, 2010

~~Demi Utk Sesuap Nasi~~

Salam...

Demi untuk mencari rezki, aku tabah kan hati untuk mengharungi semua dugaan yang datang... Ari2 aku kene marah, tapi aku still dgn kepale aku.... wat bodoh jer beb.... dah ilang marah dia kang, reda lah... aku dah lali dgn semua ni... sehari kalau tak kena mrh, tak sah... sumtimes dah jd gian bile tak kene marah...

Aku cukup bengang kalau kene marah bukan di sebabkan kesalahan aku... tp ape kuase aku utk melawan blk??? tak blh ke kalau nak cakap elok2??? kalau aku dh melawan, leh plak gune bahase yg polite... buang mase jer sblm ni bertahun2 keje kat Kementerian Kebudayaan yg mengagong2kan slogan "Budi Bahasa Budaya Kita".... tp ape hasilnya?? aku rs slogan yg paling sesuai ngan diri dia ialah "Budi Bangsat Budaya Mu"...

Dh 4 tahun aku berada di bwh dia... br mlm td air mate aku mengalir secara live kat dia.... sampai ati dia tuduh aku nak kenekan dia.... aku tak phm lah manusia ni... tak suke org buat dia, tp dia buat org blh... tak abis2 nak mendengki di antara satu same lain... masing2 dah beso n dah tua... so, tak kan aku yg bdk hingusan ni nak kene bersuare.... dept. ni kecik jer, so ape slhnya work as a team... ni masing2 nak hentam aku bile aku cube utk menolong.... yg sini hentam aku bile aku tlg yg sane... yg sane plak hentam aku bile aku tlg yg cni... halooo, plz lah!!! u ols ni dah tua, tp perangai mcm childish....

**** Ikut hati, mati... ikut rasa, binasa... so, ikutlah akal fikiran yg waras di sulami dgn iman di dada..

5 comments:

  1. Le'a...betul tu kata mu..'demi sesuap nasik'..dan selalunya kita kurang pilihan...sabo je ye...

    ReplyDelete
  2. kurang pilihan utk bekeje...tp mkn tak kurang...hehehehehe

    ReplyDelete
  3. x pe..asalkn ko kurang pilihan kerja bukan kerana kurang pilihan makan..adess^&*)_*^%@@$%%^...hu hu

    ReplyDelete
  4. wekekekeke...mkn mmg tak kan kurang dlm kamus idup ku... =)

    ReplyDelete
  5. xbestkn, klu bhgian kcik, tp cm2 peel..xbest nk kjer..:( tp nk wat cmne, 2 jek plihanyg de..demi sesuap nsik...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™