Wednesday, December 11, 2013

::Last Weekend Punya Program::

As-salam..

Program Sabtu

Hari Sabtu lepas sebelum subuh aku dah bangun.. Bersemangat waja kemas umah sebab kul 10am nak kluar dgn best friend.. petang plak nak amik En. Asben kat epot then terus balik Sepangnyol.. Anyway, bukan senang mood rajin ni nak datang.. so bila sesekali mood tu dah datang, apa lagi kan.. wajiblah buatlah transform sana sini kat umah tu.. nak beli barang baru dah tak de space nak sumbat.. so mana barang yang sedia ada, kita ubah2 ckit kedudukannya.. tak dapat barang baru, dapat "suasana" baru pun jadilah...

Aku suka giler scooter ni.. Pemberian adik aku.. Mula2 scooter ni letak kat kabinet tv, tapi demi keselamatan aku decide utk taruk kat tempat tinggi.. :)

Bunga & frame gambar aku alihkan ke console table ni.. 
So atas dining table aku biar kosong..

Aku punya wall shelf dah roboh.. uwaaaa.. 
so aku pindahkan menatang2 ni kat atas rak kasut..

Segala cadar, sarung bantal, selimut aku bukak, tukar & basuh.. 


Sedap mata memandang bile keadaan umah dh bertukar 'suasana'.. kepenatan satu hari kat opis tak terasa bila balik, tgk umah dalam keadaan yang baik.. oh yer, lepas bertungkus lumus mengemas, aku keluar plak teman bff ke Ikea.. 

Nyum3.. lame gler tak makan meatball Ikea.. sebab ikut nafsu, aku beli 20 ketul.. pastu rasa nak terbelahak menghabiskan.. kihkihkih.. by the way, aku ade satu pesanan khidmat masyarakat yang ingin di kongsikan.. seperti yg kalian sedia maklum, nak cari tempat duduk kat food court ikea ni bukanlah satu perkara yang mudah.. so, disinilah keprihatinan kita terhadap sesama manusia boleh di jadikan kayu pengukur.. aku berbulu jer bile tgk org yang dh sudah makan, pastu boleh plak pandang2 org yg tgh berdiri menunggu turn utk duduk.. apa salahnya dah siap makan tu,  bangunlah.. beri ruang kepada org lain.. ini tak, boleh plak main2 telefon, borak2, gelak2 mcm tak de sape kat sekeliling.. plzz lahh.. yg paling aku bengang, yg menunggu tu org tua, yg buat tak tau tu org2 muda.. memang semakin nipis kesabaran aku tgk mereka2 yg seperti ini.. so guys, plzzz... bertolak ansurlah yer.. 


Azelea ke Azalea? ;)

My bff si Sue ni shopping tak hengat.. sampai penuh dua troli.. tu tak termasuk muatan lori yang hantar ke rumah plak.. aku tak shopping ape.. cuma beli pokok bunga jer.. :) Diam tak diam, rupanya 4 jam lebih kami habiskan masa kat Ikea.. bila tgk jam, alamak! aku dh lambat nak amik En. Asben kat epot.. sian En. Asben kena tunggu sejam lebih.. sorry bang.. isteri mu ini teralpa seketika..

Program Ahad


Hari Ahad plak, dari pagi sampai petang memang kami rehat sepuas2nya kat umah.. Malamnya pula, kami ke Istana Budaya utk menonton Lawak Ke Der 3.. kalau korang tanya aku, Lawak Ke Der? aku akan jawab.. Lawak lah wei!.. serious, memang lawak.. persembahan yg paling aku nantikan adalah daripada Harith Iskandar.. ya memang sungguh tidak mengecewakan.. but once bila si Douglas keluar, mmg berderai gelak satu dewan sambil keluar air mata.. lawak giler rupanya si cina comel tu.. bile dia abis wat persembahan, ramai yang tepuk tangan sambil berdiri.. sebab kami betul2 terhibur.. 



Fyi, Ahad malam tu adalah last show mereka.. so punch line semuanya mengena.. almaklumlah dh dekat seminggu ulang benda yang sama.. huhuhu.. Si Ameeerrica tu pun ade sekali dalam show tu.. tapi sebagai pelakon tambahan jer lah.. huhuhu.. InshaAllah kalau ade Lawak Ke Der 4, kami akan datang lagi ke sini..

Add caption

2 comments:

  1. waa..cantik & sejuk je tgk deco rumah aza tu..

    lama xpergi IKEA mkn meatball..hehehe

    ReplyDelete
  2. Cantik? Alhamdulillah.. :)

    Tapi kan Ann, rasa meatball tu dh mcm xbpe sedap mcm dulu lah.. huhuhu..

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™