Monday, October 7, 2013

::Day 3 @ Bandung::

As-salam..

Memandangkan hari kedua pinggang kami mcm dah nak tercabut, maka hari ketiga ni perjalanan kami agak slow n steady.. semuanya di sekitar bandar Bandung.. FYI, masuk hari ketiga aku di Bandung, mood aku memang dah ke laut dah.. mana taknya, aku diserang ceri beri.. 2 hari aku puasa makan tau.. berani minum jer.. seram wooo.. asal masuk jer, kluar balik.. lembik aku dibuatnya.. tapi time posing, muka mesti kena control ayu..... auuwww! tp yg aku pelik, apa yg diaorg makan, aku makan.. tp yg kena ceri beri nya aku sorang jer.. musykil!

Kartika Sari 

Destinasi pertama kami pada hari ketiga ni adalah ke Kartika Sari.. katanya kat sini brownies n macam2 kek kukus enak bangat.. so nak jugak cuba kan.. lagipun ada yg kirim.. Mula2 aku melangkah kaki ke sini memang tak de nafsu langsung tgk kek2 yg ada coz mata aku melilau cari toilet.. mujur dekat toiletnya.. doploh minit aku bermaustatin kat dalam toilet tu.. then bila aku bukak pintu, tuuuu diaaaa... beratur panjang org menunggu aku rupanya.. chooii! malewww I!





Grande

Kat Bandung ni banyak gila Outlet yang boleh di singgah.. tapi kalau nak pergi semua, memang masaklah poket n kaki.. lagipun kebanyakkan dari kami dh dapat beli apa yg di cari.. so misi pencarian dah berakhir.. juz cuci mata sikit2 jer.. huhuhu.. by the way, kami telah di perkenalkan oleh Pak Supir dgn Outlet Grande.. not bad barangan yg ada kat sini.. dlm skt perut menahan ceri beri, sempat gak aku rembat 1 jeans n 1 t-shirt.. kat sini pun byk barangan original yg cantik2.. sape cepat, dia dapat!


Rumah Mode


Ni satu lagi destinasi wajib katanya.. Rumah Mode ni antara Outlet fofular yg wajib singgah.. kualiti barangan mmg sangat terjamin.. harga dah tentulah lbh murah daripada kat Malaysia.. kat sini I juz buy a few baju2 baby utk anak2 angkat aunty yg baru melihat dunia dan bakal lahir ke dunia.. utk aunty or uncle xde peruntukkan tau kat sini.. uweeekkk.. :)





Ni abg si pengamen jalanan yg fofular tu.. Kalau adiknya Tegar, ni abgnya.. namanya Tegur.. kehkehkeh.. sape percaya memang dasyat! anyway, sedih aku tengok pengamen jalanan kat sana.. bila kenderaan berhenti jer kat traffic light, dr sekecil2 umur sampailah yg dah tahap nenek2, masih mencari rezeki dengan hasil mengemis.. tapi aku tabik springs! mereka kebanyakkannya bukan tak berusaha.. tapi peluang kerjaya tu memang dah cukup padat.. kebanyakkan dari mereka datang dari kampung2 yg jauh di pedalaman.. dah tentu peluang kerja mmg tak de kat sana.. so bila sampai di bandar, apa yg mampu mereka buat adalah mempamerkan bakat semulajadi yg telah dikurniakan samada menyanyi, bermain alat muzik dan sebagainya.. at least mereka tak buat kerja2 jenayah.. itu dah cukup bagus.. bila wang yg di peroleh telah mencapai target, mereka akan pulang ke kampung halaman melihat keluarga yg telah di tinggal berbulan2.. ketika di bandar, mereka ini akan menjadi golongan gelandangan... sedih kan? so, kita harus bersyukur dgn kehidupan yg sedang kita kecapi ketika ini.. 

Jalan Cihampelas


Macam2 pakaian ada di jual kat sini.. tapi tak original.. kebanyakkannya dah jatuh pada Gred B dan C.. kat sini byk watak2 superhero yg popular di gunakan utk menarik minat pelanggan.. sape suka amik gambar, bolehlah posing2 kat sini.. kami kat sini tak lama.. juz cuci mata dlm 30 minit, pastu teruskan perjalanan ke destinasi seterusnya.. Keadaan kat sini cukup sesak dgn kenderaan dan manusia.. time kami keluar jer kereta, berkerumun org datang nak meniaga.. dh memang mcm tu style org kat sana.. tapi ingat! kita kena tolak cara baik.. jgn nak marah2 walaupun keadaan mcm tu amat merimaskan kita.. mereka itu sedang mencari rezeki yg halal demi keluarganya.. 


Lucah plak aku tgk aksi spiderman ni.. *___*


Sari Raos 

Tempat ni sgt marbeles! terletak kat ujung jalan Cihampelas.. kedai ni jual pisang keju yg begitu enak sekali! sekali makan pasti mau lagi.. time kami dtg, dia br siap goreng.. asikkkk dong bila di jamu dgn pisang salai keju.. kat kedai ni juga ada jual bermacam2 ole2 berbentuk makanan yg boleh di beli utk di berikan buat rakan2 dan keluarga.. antaranya ialah pisang keju, tempe grg, belut salai, nangka, kekacang, keropok dan macam2 lagi lah... 





Ok, setakat tu jer perjalanan kami untuk hari ketiga.. masing2 dah keletihan akibat perjalanan semalamnya... so semua pulang ke sangkar awal coz nak kemas barang dan nak simpan tenaga utk ke destinasi seterusnya pada keesokkan harinya.. 

Ni kereta Suzuki AVP yang di pandu oleh Pak Engkus utk membawa kami selama 3 hari... hari terakhir kami dah kena tukar kereta lain sebab barang banyak giler! *____*

-END OF DAY 3-

Add captio

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™