Thursday, June 6, 2013

::Review & Recommended::

As-salam...

Last month aku ade tolong mak mertua aku kat kampung kupas buah pelam utk di buat jeruk.. Time tu pelam tengah musim.. byk giler buah.. so mak decide nk buat jeruk.. nak di ikutkan, tak de  lah byk mana pun aku tlg kupas.. ada lah setakat 15 biji.. tapi side effectnya sgt lah besar pada aku.. Ntah mcmane, mungkin secara tak sengaja getah pelam tu terkena kat muka aku... pada hari kejadian tak nmpk lagi.. 2 hari selepas tu, bila aku bangun tido, muka dah merah n sembab.. mata plak kecik jer.. bile dh mcm tu, aku terus siap2 utk ke  klinik.. 

Bila blk klinik, aku call mak bgtau yg aku allergic pd getah pelam sampai bengkak2 n kene injection.. Time tu mak gelak mcm ape jer.. dia kata "hok aloh.. mak yg kopek pelam penuh satu kete tolak tak de pape, ko yg kopek ckit sampai bengkak2".. Hahahahaha.. dua2 gelak mcm nk pecah perut.. 

Anyway, aku  nk recommend satu klinik ni.. Ianya terletak di Dengkil iaitu sederet dengan kedai perabot Cavenzi... Senang jer nak cari lokasinya.. Nama Klinik ni ialah Klinik Harmoni.. mcm2 perkhidmatan di tawarkan.. antaranya injenction sblm menunaikan umrah, injection utk ke luar negara, utk pencegahan H1N1 dan mcm2 lagi lah...

Kami sbnrnya terjatuh cinta kat satu klinik ni.. sebabnya, kami suka layanan yg di berikan oleh Doktor di situ.. nama Doktor  tu lupa lah plak.. huhuhu.. tapi lelaki Doktor tu dan berasal dari Mersing, Johor.. Sgt peramah orgnya.. Ni adalah 2nd time kami ke sini.. First, tengah malam dulu masa En. Asben demam panas.. Time tu lbh kurang kul 11pm.. klinik sunyi jer.. dan masa tu kami rasa terpegun bila dlm kesunyian, terdengar suara org mengaji yg sgt menusuk jiwa.. ingatkan klinik tu pasang CD Al-Quran... rupanya Doktor tu sendiri yg tgh mengaji..

2nd, masa aku kena allergic baru ni, sblm keluar bilik Doktor, dia tny kami dh ade baby ke n dah kawin bpe lama.. so aku pun jwb lah soklan tu.. then dia ckp, "tak pe, setiap kejadian tu Allah dah tetapkan.. jgn risau.." then, dia kata "mari kita doa sama2"... sambil dia menadah tangan, lalu mendoakan kami dgn beberapa bacaan.. kami pun mengaminkan doa tersebut sambil bergenang air mata rasa terharu... 

So, itu lah reason knp kami jatuh cinta kat Klinik ni.. bg kengkwn yg belum pernah singgah ke klinik ni utk mendapatkan tawaran perkhidmatannya, di persilakan utk mencuba.. mana tau serasi dgn tubuh kita mahupun keluarga kita.. In sha Allah.. 



Ubat Alahan + Gatal + krim sapu + injection + MC = RM63
Aku rasa worth.. sbb b4 this gi klinik kat Putrajaya x dpt harga mcm ni

Recommended!

Add caption

4 comments:

  1. tersentuh bc part doc tu doa bersame...ssh nak jmp yg cmtu..even yg 1 family sdare mare kte pun ade yg ckp mcm2 kan..

    kalau N ddk belah sane mmg N nk jugak dtg klinik ni..hehhe

    anyway..dh sembuh ke bengkak2 nye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Ann.. Sumtimes org luar yg lbh memahami kita..

      Hehehehe.. kot lah tersesat ke area sini, blh lh singgah beli ubat kat ctu..

      Bengkak dh sembuh.. tp fobia tgk pelam yg belum kopek.. hahahaha

      Delete
  2. boleh la try lenkali hehe... rasanya tau kat mana. lps ni dah x leh kopek pelam dah ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha kak, try lah yer..

      Blk klinik blh singgah kedai tupperware kat sblh klinik tu.. hehehehe

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™