Friday, March 22, 2013

~Poring Hot Spring & Canopy Walk~

Pengembaraan kami di teruskan lagi.. Kali ni kami naik ke Ranau plak.. pepagi lg kami dah check out dari Kundasang Inn dan teruskan perjalanan ke sini.. Kalau nak di ikutkan, cerita2 perjalanan ke Sabah kami ni aku publish tak mengikut flow yg betul.. almaklumlah dh lame sgt aku peram entri ni.. so dh tak ingat mane tempat yg di kunjungi dulu.. so aku publish ikut suke jer lah yer.. huhuhu.. harap maklum..

Destinasi selanjutnya adelah Poring Hot Spring & Canopy Walk.. 2 tempat ni adalah dlm kawasan yg sama.. 1st, kite akan jumpe Hot Spring dulu.. then br jumpe tempat2 yg selebihnya..




Terdapat view yg cantik masa berjalan kaki nk ke Hot Springs...




Ade beberapa kolam air panas kat dlm ni.. ade yg panas giler vavi.. so yg tu mmg di larang masuk lah.. berdiri kat tepi2 pun dh terasa bahang panasnya.. kat sini byk kolam yg boleh di pilih.. antaranya utk rendam kaki, utk kanak2, dewasa, ade kolam yg blh berenang, yg utk rebus satu badan pun ade... ^___^ pilihlah mane suke.. tapi kat sini yg aku tak suke ialah hanjing.. byk betul hanjing berkeliaran.. seram aku kalau dia pancut dlm kolam tu.. abis najis semuanya!




Zack Daniel cube utk menggoda nampaknya..
*____*


Lepas rendam ape yg patut di rendam, kami berjalan menuju ke kaunter tiket utk menaiki canopy walk pula.. kpd sesape yg belum pernah mencuba, silakan lah jelajah... kalau aku, mmg tobat nasuha dah! xnak aku naik lagi.. 

FYI, sementara nk berjalan atas jambatan gantung kat atas tu, kite terlebih dahulu kene mendaki bukit sejauh 550 meter ok.. dh lah licin tanahnya.. byk pacat plak tu... aiyarkk!!

Mujur ade 'R&R'

Finally, dpt gak aku abiskan pendakian sejauh 550 meter ni walaupun tuhan jer yg tau betapa seksanya aku.. kehkehkeh... tobat2!

At last, sampai juge kami di Poring Treetop Canopy Walkway..




Untuk makluman semua, ade 5 jambatan gantung yg begitu extreme bg aku.. yg pertama sampai ketiga, ok lg.. masuk ke empat & kelima, mmg nk pitam rasanya... giler kentang seramnya wei.. 

Sekian..

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™