Monday, September 24, 2012

::Shanghai - Sightseeing II::

Alhamdulillah, demam dan selsema dah beransur pulih... tapi tekak sgt memeritkan especially bile nak telan air liur.. tuhan jer yg tahu... batuk pun tak reda lagi... setiap kali batuk, terkencing2 di buatnya.. oh, perit!
Anyway, aku nak abiskan juga citer jenjalan masa kat Shanghai ari tu.. malas nk citer panjang, biarlah gambar menceritakan segalanya... yg penting tak de entri tertunggak... ^___^
Silk King ni merupakan gedung menjual sutera.. tapi aku tak mampu nak beli sutera kat cni.. mahal nak mam! semeter RM400.. so cuci mata jer lah..




Lepas balik dari Water Village ari tu, kami gi jenjalan cari souvenir kat tempat ni.. memandangkan aku ni byk mkn semut, so aku tak ingat dah apa nama tempat ni.. padahal 2 kali dah kitaorg gi ke sini.. aku mmg sah tak leh jd tourist guide.. hancus! ampun kan saya penunggu gua!

Time ni kami sedang berjalan2 utk mencari Halal restaurant.. mmg agak payah kat Shanghai nak cari restoren yg halal.. mission just dpt suggest 3 jer kedai makan yg halal.. sebesar2 bandar Shanghai tu, 3 jer restoren yg halal.. yg satu tu, time kami gi dh tutup..

By the way, ingin aku kongsikan sedikit pengalaman time kat sana... FYI, pengalaman yg tak dpt di lupakan ialah kemana2 jer kami pergi, drumstick babi panggang di jual dgn meriahnya.. konon macam kopok lekor kat Msia ni... lalu jer, jumpa... jumpa jer lalu.. Alamak, tetibe rasa loya... ;(

Masa kat sana kami stay kat Kerry Hotel.. Hotel ni milik org Malaysia kita iaitu Tan Sri Robert Kuok.. Tauke gula yg terkaya kat Malaysia tu... Ada gak rakyat Malaysia yg berkerja kat hotel ni... tapi yg sedihnya, setiap kali breakfast kat hotel ni, aku hanya minum black coffee n mee goreng vegetarian.. tu jer yg bebas daripada daging haiwan berkenaan... spt yg aku nyatakan tadi, haiwan pink tu ade juga kat cafe hotel ni...

Apa lagi yer yg nak di kongsikan? rasanya cukup dh tu kot... apa?? barang shopping... ngeh3x... tgk lah nanti kalau free aku update.. nak layan tekak jap.. bubye!


2 comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™