Thursday, April 26, 2012

~~Sesal Dulu Pendapatan~~

Salam...

Smlm aku telah mengambil "cuti khas" bersama kengkwn utk bawak diaorg jenjalan kat Sepangnyol n Nilai.... Bile sesekali free, so mmg syoklah kn menghirup udara segar yg jauh ckit tanpa ade sebarang gangguan anasir2 luar... huhuhu...

Anyway, aku ni mmg pantang tul kalau gi Nilai.. pantang kalau tak membeli... huhuhu.. kalau gi Nilai, comfirm 500% mesti ade punyer barang yg aku akan tersangkut... tgk lawa jer, terus aku rembat... then bile sampai umah, aku rasa mcm "eiii, ntah pape ntah aku ni"...

Nk dijadikan citer, smlm aku "terbeli" bantal kecik2 kaler kelabu ni sampai 5 ketul... sebiji RM10... mula2 mmg aku berkenan kat kaler bantal ni coz ianya berkaler kelabu... kononnya matching ngan langsir baru aku tu... tp bile sampai umah, tetibe aku rasa mcm ntah pape ntah... kalau dh semuanya aku tukar kaler kelabu, habis lah mood umah tu... rasa dh mcm org berkabung pun ade... ermmm... nyesal tak sudah... anyway, ade sesape nk beli tak?? hehehehe... RM9 jer aku tolak coz masih lagi bau kedai... huhuhu...


Selain tu, smlm gak aku dh terbeli carpet baru utk ruang tamu... (padahal last year baru beli carpet kaler kelabu)... carpet yg sedia ada aku plan nk transfer ke bilik... then carpet yg sedia ada kat blk ni (seperti dlm gambar) aku rasa mcm nk jual lh plak.. ade sesape nk beli tak?? aku jual RM60 jer... huhuhu...


Moral of the story, aku mmg suke membeli tanpa berfikir... hopefully after this I'll lesson learned... anyway, aku mmg suke gi nilai ngan kengkwn berbanding ngan suami..... sebabnya, ermmmm.... Lu Pikir lah sendiri!!

8 comments:

  1. tu la...time membeli tak beringat ye...

    sy pn trn nilai sabtu lepas, dok shopping brg utk wat hantaran, smpi tercicir hp dibuatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ko pun same kn? membeli tak beringat... ko lg teruk sampai HP pun blh tercicir.. kehkehkeh...

      **Selamat menjadi tunangan org...

      Delete
  2. Terbeli le sangat. (Ayat tak puas hati sbb tak terlibat dalam kejadian itu)....

    ReplyDelete
  3. Pe salah nya beli bantal kecil2 dgn kapet, okey pe..bile lagi nak membeli kan... ari tu ai gi nilai beli kusi malas yg harga dia RM50, rase nak beli satu lagi... letak depan tivi, kat hall atas, hehehe.. ha! carpet pun nak beli satu lagik, yg besar skit utk dining hall tu... ari beli konon nye nak letak kat dining hall, skali kecil la plak, terpaksa letak kat bilik tido, hehehhee... nak gi Nilai ajak la saya, hahaha~

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg nk beli pun bantal n carpet... tp tersalah kaler lh plak... tu yg rasa nyesal... tak pk dulu time beli...

      Best kn gi nilai? rambang mate di buatnya... gi sane better weekdays coz weekend harga sgt berbeza...

      Delete
  4. kekeke.. yelah dik. nape sekali borong 5 helai kusyen kaler kelabu. kalo dicampur2 warnanya lebih meriah dan hidup gitu. akak x blh beli sbb x matching pulak dgn mural yg Izz dan Hasanah lukis di dinding :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tamak haloba kak... terlalu ikutkn nafsu... tu yg beli sampai 5...

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™