Monday, May 9, 2011

::Hakikat Dunia::

Salam...

Aku tak mahu di gelar hipokrit... thats y aku tak dpt menyembunyikan perasaan itu lg.... ye tidak!! tidak sesekali!!!! aku manusia normal yg msh mempunyai hati n perasaan... aku tau mungkin ape yg berlaku pd kehidupan aku skrg ade hikmah yg tersembunyi... aku akur dgn qada' dan qadar ini... namun, tidak sesekali aku menyalahkan takdir... mungkin ikhtiar yg kami lakukan belum cukup utk semua itu... Ya Allah, ampunkn hamba mu ini Ya Allah... aku sering ingkar dengan perintah mu tetapi aku selalu mengharapkan apa yg terbaik daripada Mu... aku malu dgn sikap ku sendiri Ya Allah...

Aku tak tau bagaimana cara yang terbaik utk aku menyembunyikan perasaan yg tak sepatutnya wujud dlm diri aku ketika aku menerima sesuatu berita spt itu.... aku perlu kuat utk semua ni... aku tidak sepatutnya mempamerkan perasaan spt itu secara terang2an... Ya Allah, kau permudahkan lah segala uruskan ku Ya Allah... andai ini yang terbaik utk ku, aku redha dgn ketentuan Mu Ya Allah... Aku sentiasa momohon petunjuk daripada Mu Ya Allah... Rahmatilah aku dan keluarga ku...

Buat insan yg bergelar suami, isteri mu ini sgt2 memerlukan kehadiran mu di sisi... diri ini tidak kuat utk menghadapi keperitan spt ini sorang diri.... isteri mu ini amat memerlukan bahu utk air matanya menitis... terima kasih di atas keprihatinan yg telah kau berikan selama ini... walaupun dirimu jauh, tp tidak sesekali kau berasa jemu utk memberi sokongan terhadap isteri mu selama ni... walaupun jasad tiada di dpn mata, tp aku yakin, matlamat yg kita fikirkan, sentiasa sama.... isteri mu ini sentiasa berdoa agar kita berdua mempunyai kekuatan dan kecekalan hati utk hadapi dugaan ini bersama.... I LUV U SO MUCH MY DEAR.... thanks for everythings....



7 comments:

  1. Le'a, bersabarlah adikku..semoga kau dilipahi kasih sayang Allah dan beroleh kekuatan melalu setiap dugaan dalam hidup ini.Sesungguhnya kita tiada hak diatas segala percaturannya..tapi kita misti yakin dengannya, kerana keyakinan akan menjadikan kita lebih kuat.

    Ingat..meluahkan kesedihan bukan bererti kita tidak bersyukur..sesungguhnya Allah maha mengetahwi segala isi hati..

    ReplyDelete
  2. visit here..lea..kuatkan semangat okey..feel free to follow back..

    ReplyDelete
  3. Komi: Sy redha dgn segala ketentuannya..

    Emma : Aku dh jd pengikut tegar ko dah...

    ReplyDelete
  4. adikku comel, nape nih? sabar dan tabahlah menghadapi segala dugaan kerana Allah tidak menguji seseorang itu dengan sesuatu yang tidak mampu digalasnya.

    *lagu background blog ni buat akak nk menanges je bila bc cite2 sedih. ishhhh...

    ReplyDelete
  5. sumtimes sy nmpk tabah... tp ati tidak mampu mengiyakannya... sy tak kuat nak hadapi segala dugaan yg mendatang seorang diri kak...

    ReplyDelete
  6. menangislah di bahuku semahu hatimu. moga tangisan itu ada nilainya. (jiwa kaunselor akak x putus2 dr kecik smpi skrg. cita2 nk jd kaunselor tp SPM gred 2 layak jd PA je) *sobs*

    ReplyDelete
  7. dulu msk sek mesti akak join Pembimbing Rakan Sebaya kan?? ngeh3x... anyway, thanks a lot 4 the kata2 semangat yg telah di berikan...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™