Thursday, February 27, 2014

~~Minat Mendalam Terhadap RM~~

As-salam...


Bila tengok tajuk mesti macam2 yg bermain dalam fikiran kan?? mesti tertanya2 RM tu apa? Ringgit Malaysia ke? Rosmah Mansor ke? **tett** kalau tak baca sampai habis mesti macam2 yang bermain di kepala hotak.. papepun, RM sebenar yg aku maksudkan adalah RUNNING MAN~~ Oppa!! kuikuikui..

Mungkin bagi sesetengah orang yang mengikuti RM ni dari mula, mesti diaorg akan gelakkan aku sebab aku ni br jer berkenalan dengan RM beberapa bulan kebelakangan ni, tp poyo jer lebih.. *___* sebelum ni aku kutuk giler vavi bila En. Asben n adik aku tgk RM ni sambil gelak sorang2.. mcm2 kutukan aku lemparkan.. sekarang, nah! hameekk kaw! ketulahan beb! dunia ni kan bulat.. now, aku plak terjebak tgk citer ni.. 1st time tgk terus jatuh cinta.. masa awal2 layan citer ni, aku cover2 kalau nak gelak sbb takut kena kutuk balik.. tp ade aku kisah?? hahahaha.. now aku kalau gelak mmg satu bangunan blh dgr.. sampai laki aku kata "mengucap yang.. control ckit gelak tu".. kihkihkih...

Sindrom jatuh cinta aku terhadap RM ni makin menjadi2 sejak pregnant ni.. kalau dalam seminggu tak tgk RM, rasa tak keruan di buatnya.. kuikuikui.. FYI, hari2 aku merengek kat telinga En. Asben.. "Rasa macam nak pegi Korea esoklah.. abg rasa kalau kita g sana, dapat tak jumpa RM?" senyum jer laki aku dgr walaupun dalam hati berbulu jer dia.. kihkihkih.. InshaAllah lepas bersalin aku nak jejakkan kaki ke sana gak.. :)




Penyakit aku ni berlarutan sampai ke sudah.. bukan En. Asben jer jd mangsa.. malah adik aku yg kat Kedah tu pun turut aku libatkan.. kihkihkih.. sebelum ni hari2 aku merengek kat dia nak t-shirt RM.. aku suruh dia cr sampai dapat.. asalnya aku ternampak kawan dia pakai tshirt I LOVE KWANG SOO.. So aku cakap dgn dia, tlg cari sampai dapat.. aku nak gak! mujur dapat adik yg prihatin.. (uwwweekkk)... dia pun cerita dgn kengkwn dia "kakak aku ni mengidam ntah apa2.. ade ke ngidam nak t-shirt RM".. pastu kengkwn dia kata "eh, kesiannya.. amiklah t-shirt aku ni".. pastu adik aku jawab dgn nada sindiran, "ha'ah, size badan kakak aku mmg sama dgn korang pun kan?" kihkihkihkih.. dan akhirnya... adik aku g tempahkan juga t-shirt RM ni utk aku.. bile dh ready, dia siap pos kan kat aku lagi.. metaceh aunty... :)

Ini lah t-shirt yang di maksudkan.. 

Selalu aku cakap dgn adik aku, kalau kenan air muka diaorg ni ok gak kan? adik aku kata, "mak bapak muka jawa, sekali keluar anak muka Korea.. tak ke pelik?" kihkihkih.. jeles lettew... anyway, dlm RM ni, aku paling minat kat Jae Suk.. walaupun dia dh tua, tp dia cute.. cergas plak tu orgnya.. dan yg paling mencuit hati aku adalah si Haroro.. mamat ni mmg manusia paling sengal.. banyak no dramanya dalam RM ni.. yg lain2 pun punya karekter yg tersendiri.. pendek kata, aku suka semuanya.. :) eh, next week si giraffe nk dtg Sunway.. tp aku ade hal kat Johor.. so tak de jodoh antara kita lah giraffe :)

BTW, rasa agak frust gak sebab saluran 395 kat Astro dh abis tempoh percuma yg diarog bagi.. kalau tak, setiap tengah malam Jumaat & Sabtu, mesti aku melanguk dpn tv menanti kehadiran RM.. now, juz bergantung dgn TV2 jer sbb ada RM setiap Sabtu & Ahad petang.. ekceli, aku tak sabar nak tunggu adik aku abis sem bln 4 ni.. kat lap top dia ade full episode.. aku layan RM ni start 1st episode.. huhuhu...

Anyway, gelak2 jugak, tp byk moral of d story yg kita blh dapat.. aku tgk diaorg ni sgt akrab dan hormat antara satu sama lain.. kalau org kita wat game show mcm ni, mesti dh ade mcm2 citer yg tak sedap di dengar.. diaorg ni wat rakaman sampai beratus2 episode dan semuanya berjalan lancar.. diaorg dh mcm satu keluarga.. kdg2 bila diaorg nangis, aku pun rasa sebak.. sumtimes terharu giler bile tgk diaorg bekerjasama dan bersatu hati utk abiskan setiap task yg di beri.. bak kata wonder pets, "apa yg penting? KERJASAMA"

Ok dah abis.. aku nak start dreaming lg.. :)


Add caption

6 comments:

  1. Replies
    1. lorr baru tau ke adk sy baik (tangan ke dada, mata ke atas)...

      Delete
  2. saya pun sama gak... demam RM... hehe.... sampai anak2 ngan hasben pun sama terjebak skali...ha3...

    tu yg bagusnya diorg. rasa hormat menghormati sgt tinggi dalam diri diorg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waahhh ade geng.. best2.. hehehehehe

      kan? arghh makin jatuh cinta dgn RM.. :)

      Delete
  3. same la kte aza..n memula tgk ep7..lepas tu trs melekat..ngn hasben ann sekali 1 family mak anak2 buah semua lah..terhibur tgk gelagat memasing..

    buat hati nk ke korea mmbuak2 kan..hahah

    ehhh..copp..aza tgh preggy ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes! ade geng lagi.. hahahahaha... kan? MIL & SIL pun dah join kami gelak2 tgk RM ni time weekend..

      Moh kite wat rombongan cik kiah ke Korea.. :)

      Ann mesti terlepas satu entri yg bertajuk "Bismillahirrahmanirrahim".. :)

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™