Wednesday, November 27, 2013

~~Souq Waqif, Doha~~

As-salam...

Kali ni tak banyak benda nak citer sepanjang berada di Doha, Qatar sebab last year baru pergi.. then kat Doha ni tak byk tempat menarik.. sebab negara ni baru membangun dalam tempoh seploh tahun kebelakangan ni hasil daripada kejayaan yang baru mereka peroleh dari Saudi mengenai penjualan hasil cari gali minyak mereka..

View from our hotel..

Destinasi mencuci mata kami selain ke Doha City Center, adalah ke Souq Al Waqif yang terletak kira2 15 minit perjalanan dari Hotel.. depends pada traffic jammed jugaklah.. Last year pun aku dh pergi tempat ni..tak de apa sangat sebenarnya yg nak di beli.. aku juz cuci mata dan menghabiskan duit Riyal aku tahun lepas yg  berbaki 45 Qatar Riyal.. Aku pergi kali ni tak tukar duit langsung sebab tau tak de apa nak di belinya.. Dan Alhamdulillah dgn balanced duit last year tu, dapat aku kaut 2 fridge magnet, 1 set bekas pepper & salt dan juga piring hiasan.. itu pun dah memadai..


Kat Souq ni ade jual segala rempah ratus, kekacang, coklat dan mcm2 lagi lah.. Pendek citer, kalau nak masak, datang jer cni.. macam2 ada.. Harganya pun ok..

Souvenir utk pengantin dan barangan baby pun ada..



Haiwan pun ada..











Aku malas nak bergamba beria sangat sebab last year pun dh possing kat tempat yang sama.. cuma baju jer lain.. huhuhu.. ok, tu jer citer Doha... harap2 tak datang lah lagi next year.. kalau nak dtg pun lambat lah ckit.. :)





Add caption

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™