Wednesday, November 6, 2013

~~Corat-Coret London~~

As-salam..

Bertemu Rakan Seperjuangan

Alhamdulillah, peluang untuk menjalankan tugas di London baru-baru ni telah membuka ruang untuk aku bertemu semula dengan rakan2 seperjuangan.. 1st, aku jumpa dgn akak senior kat ofis ni yang jaga rumah persekutuan kat London tu.. disebabkan excited time berjumpa, bersembang tak hengat dunia, lupa nak amik gambar.. huhuhu.. Sori kak june.. Dalam sembang punya sembang, rupanya kak june ni mak sedara kepada member study aku dulu.. alahai.. keciknyalah dunia.. anyway, kak june ni baik sangat.. dua kali dia dtg jenguk aku kat hotel.. dan dua kali jugaklah dia masak dan bawakkan aku bekal.. tq so much kak.. lebiu..

Gambar lelaki kat bawah ni plak adalah junior aku masa study dulu.. beliau kini jadi PA di High. Com. kita di UK.. Junior aku ni dah kahwin dan dah ada anak sorang.. Wife n anak dia pun menetap kat sana.. dan Alhamdulillah juga wife dia skrg tengah pregnant anak kedua mereka.. congrats! ;) Hari tu, dia ni sempat lagi kirim aku mangga muda, daun kesum dan bunga kantan.. ngidam katanya.. huhuhu.. mujur kirim benda yg senang cari.. 

Manakala yang sebelah kiri aku plak tu adalah member satu batch dulu.. Dia baru jer posting ke London 3 minggu yg lalu.. barang2 kargo pun tak sampai lagi.. masih homesick lagi ni.. huhuhuhu.. dan beliau kini di tempatkan untuk menjaga students JPA di UK.. Masih bujang lagi ni.. *___*

Lia, Aku & Herry
Macam tak percaya dapat bertemu mereka..
Take k babe, dude!

Jalan2 Cari Pasal

London ni adalah sebuah negara maju dan bandar yang selamat.. jalan2 tengah malam sensorang pun InshaAllah selamat.. kadar jenayah sangatlah rendah jika di bandingkan dengan negara kita.. jarak antara hotel dgn tempat membeli belah antara 5-6 kilometer.. so bila ada waktu senggang jer, cepat2 aku melarikan diri gi cuci mata n poket.. kuikuikui.. sampai demam2 lah aku dibuatnya sebab keluar gi jenjalan sensorang malam2 dgn cuaca yang sejuk.. hehehehehe..



Harrods

Harrods ni menjadi pusat tumpuan untuk org shopping di Kota London.. Katanya kalau dh sampai London, tak singgah Harrods mmg rugi beso.. huhuhu.. Harrods ni bukan juz jual barangan Harrods jer, tapi mcm2 branded item lain ada dijualnya.. besar nak mampus tempat ni.. sehari meneroka memang tak kan abis.. 









Bicester Village (Outlet) 

Tempat ni terletak lebih kurang sejam perjalanan dari Kota London dengan menaiki kereta.. Bicester Village adalah sebuah outlet yang menjual pelabagai barangan berjenama yang agak murah sedikit harganya jika dibandingkan di Kota London mahupun di Malaysia.. tapi, kat sini kedai2 dia tak sebanyak, tak seluas dan tak semurah di New York.. Buat masa ni, Woodbury Commons, New York is a really great place to shop! :) 








Add caption

No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™