Friday, May 20, 2011

::Jalani Hidup Apa Adanya..::

Salam...

Tak tau mcmane nk mengekspresikn perasaan aku skrg ni... sedih ade, kecewa ade, nk tergelak guling2 pun ade gak... lawak tul bile di perhatikan sikap manusia skrg ni... apelah nk jd... beriya bukan main, tp bila tiba masanya, hampeh!!!! cakap berkobar2, tp hasilny????

Sumtimes manusia ni blh bertukar sifat serta merta dan menjadi sgt kurang ajar....  kita ni sesama umat perlulah berterima kasih d atas segala pengorbanan dan jerit perih yang telah org lain korbankan pd kita... payah sgt ke nak ucapkan "Terima kasih di atas pertolongan yang telah diberikan, dan maaf d atas kekurangan yang telah sy ungkapkan"... Bila nak say thanks, bkn main liat... tp bile merungut, mengeluh, senang plak ayat2 tu kluar dr bibir insan2 spt ini....

Aku sgt kecewa, bile jerit perih aku di balas dengan sifat acuh tak acuh oleh manusia yg tak mengenal erti syukur... ape lah salahnya berbudi bahasa... bkn nak mengungkit ape yg telah aku berikan, cuma aku berkehendakkan tolenrasi drpnya...  Engkau tu dh lah lbh muda drp aku, tp tak tau cara nk respect org yg lbh tua... nampk sgt rude ok!!! diam aku tak bermakna aku mengikut segala kehendakny.... diam aku adalah kerana batasan kesabaran ini yang msh berada pd lunasny...

Doa aku agar langkah pertamanya ke alam rumah tangga akan membuatkan beliau lebih matang lg dlm setiap tindak tanduk yg akan di lakukan slps ini.. Kali ni aku maafkan beliau walaupun perkara spt ini telah berlaku utk kesian kalinya pd aku... Aku hanya mampu membantu apa yg termampu and the rest is in the hands of Allah and just pray for the best..

Wassalam...

3 comments:

  1. Bakal pengantin baru ya? Macam ku tau ajer siapa orang itu. Sabar ajer ler Le'a. Langit tak selalu cerah, namun mendung pasti akan berarak jua........

    ReplyDelete
  2. Akibatnya bila merasa kita terlalu bagus.Manusia dimuka bumi ni ada berbagai2 rupa kan.?..begitu juga dengan sikapnya.Lebih sedih bila berselindung disebalik agama,takwa dan iman untuk menutup rapat kelemahan mereka..sadiss woo...

    ReplyDelete
  3. K.Syue : suspek utama telah di kenal pasti nmpkny... mangsa dlm keadaan bahaya skrg ni...


    Komi :sedih bile ade manusia spesis mcm tu... bile kene kat dia br tau..

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™