Friday, August 16, 2013

::Cerita Raya Kami::

As-salam...

Semalam hari pertama aku start keje lepas raya.. mmg agak lemau dari pagi sampailah ke malam.. seperti biasa, once dah jejakkan kaki ke ofis, mmg rutin harian sedia menanti.. lagi2 time ni kami tgh sibuk wat jemputan utk open house.. mmg bz di buatnya.. hari pertama kerja aku dh balik kul 8.30pm.. :(

Anyway, di kesempatan ni aku nak update cepat2 pasal cerita raya kami sebelum basi.. ok, lets straight to the ampang point.. As usual, a day before raya aku akan berada di Shah Alam utk kemas pape yg patut then berbuka puasa terakhir bersama family aku.. tgh malam raya br cabut ke Sepangnyol.. Means, aku sambut raya di Sepangnyol.. Raya kedua baru ke rumah bapak aku di Shah Alam.. Tema tahun ni purple, iaitu febret kaler aku..

Bersama adik2 ipar..

Bertambah sorang lagi ahli keluarga..
  
Mereka bersama mak dan abah..

Kami!

Aku memilih serawa durian dan soto kaki ayam.. nyum3..

Menu raya di Sepangnyol tak pernah mengecewakan.. pagi raya kat umah nenek masak nasi lemak, laksa, popia cili, serawa durian.. belum lagi hari2 lain dan umah lain.. memang heaven!

Our beloved bapak..

My siblings..

Lepas raya ke umah bapak di Shah Alam, kami shoot balik kampung arwah mak di Muar dan Tangkak.. 2 hari 1 malam kami menetap di sana.. syok duduk sana.. kami di layan bak raja.. gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati wei...



Keluarga pak cik dan mak cik aku sangat baik hati.. apa saja kami mahu, pasti diikutkan kemahuan kami.. antaranya, aku kepingin benor nak makan buah ni di hari raya ketiga..

Pak cik aku pancing kitaorg dgn udang ni biar kitaorg extend lg satu malam..
Sori korang pancingan tak mengena umpan..

Ni lah pak cik kami yg sgt baik hati..
TQ paman..
  
Tak dilupa, sanak saudara yg dari jauh dan dekat dtg berkunjung ke Hospital Putrajaya untuk menziarahi sorang pak cik kami yang terlantar sakit dek kerana menghidap kanser prostat.. kesian pak cik aku sorang ni.. dikala kita bergembira, masih ada yg sedang bertarung melawan kesakitan.. Semoga beliau tabah menghadapi ujian ini.. :(

Dah sampai Putrajaya, maka rumah aku jadi pusat transit untuk makan tengahari.. Aku menjamu mereka bukan dengan hidangan raya.. tapi dgn menu febret mereka..

Dah bosan makan kuih raya, maka aku dgn adik aku gi keluar dating berdua utk shopping ckit then jamu tekak dgn kek secret recipe.. En Asben aku postkan ke Sepangnyol kerana beliau juga akan di kunjungi oleh sanak saudara dari Johor.. so kami berpecah coz semuanya datang serentak.. baik saudara aku  mahupun saudara beliau.. 

Finally, belum terlewat rasanya nak ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin buat semua kenalan yg jauh mahupun dekat, yg silent reader mahupun yg nyata.. Jutaan kemaafan di pinta andai ada yg terlebih dan terkurang.. Aku juga insan biasa seperti kamu yang tidak pernah sempurna.. Kemaafan adalah dendam yang terindah.. Berhati2 ketika memandu k!

Add caption

6 comments:

  1. salam aidilfitri...maaf zahir batin kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidilfitri juga Puan Awin..

      Best raya bersama suami? *___*

      Delete
  2. makan kueh raya la... ni dpt kek SR lagik.. waaa..~
    cerianye aunty Azalea n suami...
    senyum sampai ke telinga...

    moga sentiasa sihat sejahtera yea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. Thanks eMMe..

      Dah boring makan kuih raya tu yg nk makan kek raya plak.. hehehehe

      Delete
  3. sedapnye makanan sume tu
    terliur nengok
    besarnye udang tuuuu...huhuhu..nak satuuu
    tema purple..meriah nye
    thn ni tema kte org kalerpul

    jemput baca & komen entry yumida ni azalea:

    http://umikasum.blogspot.com/2013/08/jom-komen-blog-jejaka-jambu-aka-mr-nan.html

    pengomen bertuah bakal memenangi hadiah..jemput la singgah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. sori buat huda terliur.. gi lap air liur tu.. ish3x.. :)

      Ok huda.. tq for invite..

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™