Tuesday, March 12, 2013

::Desa Cattle Dairy Farm @ Kundasang::

Salam kerinduan...

Rindunya lahai kat blog aku ni.. lame giler aku tak membebel kat sini.. masa sgt2 mencemburui dan menghalang aku daripada melakukan rutin harian kat blog seperti sebelum ni... kekangan keje yg berlambak2 membuatkan apa yg di rancang seakan punah... byk dh entri2 basi yg sepatutnya di publish pd bulan2 yag lepas tetapi di tangguh ke masa terdekat ni.. InsyaAllah... byk kenangan2 yg dah berlalu tak sempat nak di coretkan.. papepun, biarlah kenangan tu berlalu dan bukan membeku mcm tu jer.. so ari ni nk sambung balik entry tertunggak yang dh berkurun lama di biarkan..

Sambung cerita percutian aku  bersama opismate pd bulan Januari yg lalu.. ekceli, aku dh lupe dah mcmane kronologi pecutian aku sebenarnya.. almaklumlah cerita dh bercendawan.. so, aku juz cerita ape yg terlintas jer lah yer..

Desa Dairy Farm ni terletak kat Kundasang.. Tempat ni terletak tak jauh drpd tmpt tinggal kami masa di Kundasang ni iaitu di Kundasang Inn.. Nak di ikutkan, kalau kita driving sendiri mmg payah nk jumpa tempat ni coz signboard kat kawasan situ amatlah kurang di pacakkan.. so, kenalah ringankan mulut utk bertanya penduduk setempat..







Bayaran masuk ke tempat ni adelah RM4.. dan waktu perahan susu adelah pada jam 2.00 petang... (harap2 betullah fakta aku ni.. almaklumlah dh lame sgt di peram).. kat cni kite boleh beli dan rasa sendiri kenikmatan susu segar hasil titik peluh lembu2 di sini... kat cni juga kite boleh beli rumput dan susu dalam botol yg di jual dengan harga RM5 (kalau tak silap) utk kita beri makan sendiri kepada anak2 lembu yg ada di situ..

Dan kalau rezeki menyebelahi, dari Desa Cattle Dairy Farm ni, akan jelas kelihatan puncak kinabalu yg sgt mengimbau pandangan.. tp time kami berada di situ, cuaca tidak mengizinkan coz br lepas ujan.. so kabus jer lah yg menyelubungi... tempat ni juga di kenali sebagai New Zealand Malaysia..


















Sekian.. 
Next entry bile lah lagi munculnya yer..
*____*








No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™