Monday, February 18, 2013

~~Segalanya Mungkin~~


Lumrah kehidupan mmg ada pasang surutnya..
Jika tidak hari ini, mungkin esk lusa kita akan di uji..
Ujiannya daripadaNya adalah pasti..
Di setiap kepahitan, terselit kemanisan yg tersembunyi..

Terkadang, aku lelah memikirkan semua ini..
Jauh di sudut hati, ingin sahaja aku mengorak langkah..
Tapi apa kan daya..
Masih byk yg perlu aku pelajari..
Jika penghijrahan terjadi, 
Pastikah aku tiada ujian lain yg akan dtg menimpa?

Di sebalik apa yg terjadi, perlu aku menunding diri sendiri..
Apa dosa yg telah aku lakukan? 
Sempurnakah ibadat ku?
Bagaimana habblummin-Allah dan habblumminnas aku selama ini?

Ya Allah, aku bermohon..
Berilah aku kelapangan hati...
Kurniakanlah aku kekuatan jiwa..

Andai  detik itu dapat di undur..
Ingin sekali aku menjadi seperti diriku yg dulu..
Jauhkan aku daripada sifat2 mazmumah itu Ya Rabb..

Di saat ini, hanya kenikmatan masa yg aku perlukan..
Lelah rasanya bila mana perlu menjaga hati manusia..
Sedangkan apa yang kita lalui, tiada siapa dapat merasainya..

Di sini terpekik, di sana terlaung..
Sikapnya tak ubah seperti perihal si ayam..
"Telur nan sebiji, riuh sekampung"..


"I need to rest my tired and overworked mind"



No comments:

Post a Comment


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™