Monday, September 16, 2013

~~Fireworks @ Putrajaya~~

As-salam..

Pertandingan bunga api di Putraya kembali lagi.. seingat aku last pertandingan dulu tahun 2007 ke 2008 macam tu lah.. time tu aku tak tgk pun sebab masih duduk Shah Alam.. so malas nak menempuh jammed ke Putrajaya.. Tapi kini tidak lagi.. hari2 pun blh tgk.. kehkehkeh.. Memang rejeki aku duk kat Presint 5 ni, dapat view yg cantik bangett utk tgk persembahan fireworks...

Alhamdulillah, aku berkesempatan utk tgk persembahan from Malaysia pd malam countdown Hari Merdeka yang lalu.. keesokanya dari Korea, pun aku dapat tgk gak.. Masa hari Jumaat lepas turn France plak... Aku dapat tengok lagi... tapi....................... Fineee! aku keluar lewat.. so tangga kat umah aku dh penuh.. kuciwa rasa.. sudahnya, aku hanya mengintai dari tirai kamar...


Kesian aku kat celah2 koridor ni haa aku ngintai.. 


Disebabkan rasa tak puas hati, maka aku telah menelefon org2 kampung untuk turut serta dalam persembahan seterusnya iaitu dari China pd malam minggu yang lalu.. Kerana termakan pujuk rayu, maka mak dan ipar duai aku semua datang ke Putrajaya.. yehaaa!!!


Dari tengahari aku dh siap masak dan menunggu mereka dgn penuh sabar.. sudahnya lepas maghrib br mereka muncul.. sabo jer lah..

Keadaan tenang sebelum acara bermula.. Anyway, cantik wei pemandangan Putrajaya time malam.. tetibe plak rasa mcm berada di bawah limpahan lampu seperti di New York City.. aaauuuwww!

Acara baru bermula..

Tu dia.. ahli keluarga kami telah menakluk setiap sudut di ruang tangga yg ada..
Pukul 9.30 kami dah chop tempat.. kalau lewat kang jadi macam kes smlm.. 






Boleh tahan letih dan ngantuk gak sepanjang 20 minit persembahan berlangsung.. mula2 jer khusyuk dan excited nak merakam.. pastu bila masuk minit ke 7, lenguh dah tangan wei.. 

Tapi kan, yg paling menggetarkan jiwa adalah bila bunga api tu meletup dan kita berada di dalam rumah.. seram wei bunyi dia bergema.. dia punya bunyi mmg macam perang dunia ketiga.. tetibe plak aku teringat kat sedara semuslim kita kat negara luar sana.. mcm ni agaknya ketakutan mereka setiap kali mendengar dentuman senjata.. sobs.. sobs.. sobs..


Anyway, tak lengkap tgk persembahan kalau tak de kudapan kan? dun wori, sape nak tgk bunga api kat umah aku, pakej lengkap akan di sediakan.. hehehe.. so marilah kita beramai2 saksikan last persembahan from USA pada 2 Oct nanti.. kalau nak dtg umah, tlg confirm awal k..

Diaorg semua malu2 tenuk nak mulakan makan.. 
As usual, aku lah yg akan mulakan.. *___*

Bismillahirrahmanirrahim.. Jemput tengok semua..

Add caption

4 comments:

  1. seronok ler.. rumah dekat dengan picc.. umah akk pun nampak jugak.. tp banyaknyaa nampak bumbung rumah orang.. hehehhe.. gigih i tau duk tepi jalan.. nak tengok firework..

    berkelah di tepi tangga ghegamai sure seronok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe.. akak duduk presint bpe?

      meh ler dtg umah.. huhuhu..

      Delete
  2. Saleha umah presint brape ? best la, dpt tgk firework, huhuhu. pasni kite nak lepak umah u la, bwk twin kalo de firework lagik..huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. umah kat presint 5.. dpn PICC..

      Meh ler dtg eMMe.. bwk twin..

      Delete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™