Thursday, December 27, 2012

::Ski Trip - I::

Alhamdulillah, kami dh selamat pergi dan slmt kembali.. Percutian yg sgt indah dan tak kan di lupakan buat kami.. Apa yg telah berlalu sgt2 manis bagi kami dan akan terus tersemat di sanubari sampai bila2.. InsyaAllah.. Moga lepas ni ade lg rezeki utk kami bercuti di negara lain pula.. Amin..

Kami memilih Tokyo, Jepun sbg destinasi di sebabkan kami punya BFF yg sedang berkhidmat di Kedutaan Malaysia di sana.. So, senanglah berjalan bile ade tourist guide kn.. huhuhu.. Papepun, kami sgt2 berterima kasih sbb pny teman yg baik hati seperti beliau yg bernama Suraihan.. Luv u Sue.. Thank you 4 every single things..

Destinasi pertama yg kami pergi bila sampai di Jepun adalah ke Daerah Fukushima yang mana perjalanan utk ke sana memakan masa selama 6 jam dari Tokyo.. Kami gerak awal pagi dan sampai di sana kira2 jam 2 petang.. seperti yg kita sedia maklum, bila tiba time winter, waktu malam adalah lebih panjang dr pagi.. so, pukul 4.30 petang kat sana dh mcm kul 8 malam kat cni..
Panorama indah sepanjang perjalanan..

Bukit bukau yg begitu menggamit hati..

Subhanallah...

Berenti rehat kat R&R...

Anyway, kami pergi ke Fukushima ni bersama sebuah lagi keluarga yg sdg berkhidmat di Embassy juga.. memang happening n sporting giler mereka... bertambah seronok percutian ni..

Kami sewa dua buah rumah.. sgt cute rumah ni coz hiasan dalamannya bercirikan japanese style.. malam tu kami lepak2 kat umah sambil makan steamboat home made.. syokk gler sejuk2 layan steamboat.. ^___^

Oh, yea.. lupe plak.. sblm makan, main2 snow dulu kat dpn umah.. tak sah g tempat bersalji kalau tak wat snow man kan? *___*

En. Asben adalah org yg paling enjoy dlm trip ni.. tak habis2 berterima kasih kepada aku dan Sue... InsyaAllah, kalau di beri kesempatan lain kali, kita panjangkan langkah lagi ye bang... Lebiu..

Taraaaa....

Sekian sahaja cerita utk kali ni..
InsyaAllah, banyak lagi episod akan menyusul..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™