Wednesday, May 7, 2014

::Aktiviti 2 Minggu Lepas::

As-salam...

2 minggu lepas letih sungguh aku dibuatnya.. En. Asben tak de sebab gi Johor ade tournament futsal anjuran opis dia.. so aku lah jd driver ke sana ke sini.. ari Jumaat petang aku balik umah mak kat Sepangnyol coz nak packing kerepek.. stock kat opis dh makin berkurangan.. Alhamdulillah bisnes sangat menggalakkan.. 

Manakala ari Sabtu plak aku balik Shah Alam untuk antar adik aku.. Dia dh abis belajar dan sementara tunggu panggilan Degree, dia nak cari keje kat sana n duduk umah pusaka kami... so malam tu tido Shah Alam n esoknya kami mengemas umah yang dah lama di tinggalkan.. banyak sungguh 'penangan' si katak, si cicak dan si semut tinggalkan kat umah tu.. naik cramp kaki aku duk mengemas.. petang Ahad tu baru balik Putrajaya.. mmg malam tu aku lembik abis.. bateri dh out!

Alang2 balik Shah Alam, so kami merancang untuk wat bbq keluarga.. plan last minit ni mmg best n selalunya menjadi.. kalau kita plan berbulan2 sebelumnya, ade jer halangan yg mendatang.. ni yg di katakan kita hanya mampu merancang dan Allah S.W.T. adalah penentunya.. By the way, ari Sabtu ari tu, lepas Subuh masa kat Sepang, aku call Bapak.. aku dengar suara bapak aku macam terkejut.. mesti dalam hati dia berkata "Apehal anak aku ni call pepagi?"

Aku : Assalamualaikum.. Bapak, nak mintak tlg blh?
Bpk : Apa dia pepagi ni?
Aku : Orang teringin nak makan kuih keria warna-warni. Bapak boleh tlg carikan keledek warna purple & oren tak? kat kebun ade?
Bpk : Ha, nantilah bapak carikan
Aku : Ok, terima kasih.

hehehehehe.. sengal aku kan? call pepagi buta semata-mata nak suruh cari keledek.. ari tu dh mintak mak wat kan kerabu.. so kali ni mintak tlg bapak plak carikan keledek.. bestnya time2 mcm ni, juz gunakan lesen "teringin or mengidam".. confirm dapat! *___*

Maka petang Sabtu tu, aku dan sepupu aku pun menguli lah keledek untuk dijadikan keria..

Before..

After.. Yummy!

Dan malamnya pula seperti yang di rancang, kami wat bbq kecil2an.. 

Hasil perapan..


Sebahagian ahli keluarga yg terlibat..

Beso dah si Dania budak bertuah ni.. 


Adik Aku : Nia, kucing ni comellah.. jom kite bela.
Nia : Jom!
Adik Aku : Kita nak bagi nama apa kat kucing ni?
Nia : Kita bagi nama Mina.. Nia suka nama tu..

***********

Nia : Acik, baby acik ni laki ke pompuan?
Aku : Tak tau lagi Nia.. kenapa?
Nia : Kalau perempuan, acik bg nama Umairah.. kalau lelaki, acik bg nama Aqil Muhammad.
Aku : Ni mesti nama kawan Nia kat sekolah kan?
Nia : Eh, mane ade..
Aku : Abis mcmane Nia blh dapat nama tu?
Nia : Nia memang suka nama tu..

Boleh tahan mengelentong budak ni.. bile aku citer kat mak dia, mak dia kata tu semua nama bff dia kat sekolah.. *___*

Add caption

1 comment:

  1. hahaha... patot mcm kenal rumah tu, rumah sarip dol rupanye. ingatkan bapak mertua, rupanya bapak kandung daaaa... sedih ni, BBQ x ajakkkkkkkkkk... :(

    kalo kucing nama mina tu ada kaitan x dgn kwn kita nur amina? nia mmg cerdik bab kelentong tu x tau ikut keturunan bapak dia ke... keturunan ibu dia (ok dua2 xde kaitan) hehehe...

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™