Thursday, April 17, 2014

~~Pregnancy Moments~~

Assalam..

Selamat pagi Khamis! mata mengantuk nauzubillah ni.. sebelum aku terus terlena, baik cepat2 up entri.. keje2 opis dah di siapkan semalam.. so sementara tunggu bos masuk n bagi keje2 baru, mata ni sgt tak blh blah.. nak pasang ayat2 Al-Quran skrg you tube dh kena block plak.. so kena pk cara lain nak bagi syaitan2 yg bergayut kat mata ni terbang bertempiaran.. :)


Berbalik pada tajuk, Alhamdulillah usia kandungan aku sekarang dah masuk 21 minggu (5m1w).. last week g check up n time doc scan baby tgh menyorok.. doc kata kalau betul kedudukan dia skrg mengadap ke depan, confirm boleh nampak jantina.. :) pandai anak ibu ni menyorok yer.. nak wat surprise lettew.. Aku plan nak wat scan 4D time kandungan berusia 6-7 bulan nanti.. harap2 time tu dah dapat tau jantina baby.. kami sbnrnya tak kisah dpt baby girl or boy.. yg penting aku dan baby sihat.. itu dah cukup bermakna.. cumanya kalau dh tau jantina, excited tu lebih sikit... hehehehe... papepun, Alhamdulillah segala urusan di permudahkan dan aku sangat2 bersyukur kerana dapat melalui tempoh kehamilan ni dengan keadaan yang agak selesa.. tq Allah.. tq so much.. 


Finally! Alhamdulillah.. kes mengidam aku di anggap telah selesai.. lately hujan kerap turun maka pucuk paku pun senang tumbuh.. dah 2 minggu berturut2 aku request mak wat kerabu pucuk paku + kerang.. sebesen mak wat kan.. hehehehehe... terima kasih mak.. puas kami makan... tapi rasa addicted pada pucuk paku tu masih ada lagi.. bestnya kalau dapat makan pucuk paku masak lemak plak weekend ni.. :)


Alhamdulillah.. rasa syukur dan terharu sangat2.. selain kami sekeluarga, ramai insan di sekeliling kami yang begitu teruja dan sangat menantikan kelahiran cahaya mata pertama kami ni.. anak ibu ni walaupun belum lahir, tapi dh dapat hadiah dari bff ibu.. terima kasih yang sudi memberi.. :) by the way, Pak cik kat Muar pun dh janji nak bagi kambing seekor utk anak ibu ni.. harap2 lepas baby lahir nanti, semakin bertambahlah rezeki anak ibu ni yer..  *___* Amin.. wat masa ni kami tak beli apa2 pun lagi barang utk baby.. hasrat di hati memang membuak2.. tp rasanya masih awal.. InshaAllah sebulan dua lagi dh blh kot...


Ooooo yer, lupa nak bgtau.. adik aku dah abis belajar n baru balik ari Senin baru ni.. memang cantik sungguh percaturan waktu.. En. Asben skrg kat Vietnam tgh jenjln cari pasal.. so time En. Asben tak de ni, adik aku plak dh balik.. so tak de lah aku kesunyian kat umah.. huhuhu.. Aku doakan En. Asben selamat pulang ke pangkuan kami esk.. Amin.. Anyway, adik aku bg pinjam buku Kisah Arwah Ahmad Ammar dan dia suruh aku baca time pregnant ni.. inshaAllah aku cuba baca dan abiskan.. Doa aku, semoga anak yang bakal lahir ni akan mencontohi keperibadian arwah.. InshaAllah.. 

Memetik kata2 Arwah Ahmad Ammar dalam buku ni utk perkongsian bersama :

"Perlu ada keredhaan Allah dalam amalan kalian. Sekiranya Allah redha sedangkan seluruh makhluk menolak, maka ia tidak akan memberi apa-apa kesan pun. Kerana itulah, sepatutnya hanya redha Allah semata-mata yang menjadi tujuan utama dalam khidmat dakwah ini"

Add caption

3 comments:

  1. alhamdullilah.. sekejap jerk rasa dah 5 bulan yerk.. jaga diri bebaik ek.. sonok akk tgk buku merah itew.. heheheheh.. comeii baju sesame street tu.. insyAllah semoga di permudahkan segala nya nanti..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah kak.. tu lah sekejap sungguh masa berlalu.. ni dh dup dap dup dap nak tunggu masuk bulan ogos.. InshaAllah semoga segalanya di permudahkan..

    Akak bile nak carry buku merah lagi? :)

    ReplyDelete
  3. best x buku tu? rupanya byk versi ya, akak ingatkan buku tu 1 terbitan je.

    ReplyDelete


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Copyright 2013 Templates Reserved for Azalea™ | Designed by © Nurulchumel | All Rights Reserved™